اتحادیه اصناف فارس قیمت گوشت قرمز را تعیین خواهد کرد

 

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: گوشت قرمز قیمت مصوب تنظیم بازار ندارد از این رو بر اساس قانون اتاق اصناف و اتحادیه صنف فروشندگان این محصول می بایست به تعیین قیمت طبق آنالیز قیمتی که دارند مبادرت کنند.

صمد رنجبری با اشاره به اینکه فرآیند تعیین قیمت بر اساس قیمت تولیدکننده و دام زنده در روز های آتی انجام می شود، تصریح کرد: قیمتی که تعیین می شود باید منصفانه باشد و در همه واحدها می بایست رعایت و از چند نرخی جلوگیری شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه در مدت اخیر شاهد افزایش قیمت گوشت قرمز بوده ایم، اظهار کرد: افزایش قیمت نهاده هایی که برای خوراک دام مصرف می شود و در نتیجه افزایش هزینه های تولید، به همراه کاهش عرضه دام برای ذبح به دلیل بارش های مناسب اخیر و امیدواری دامداران برای نگهداری دام ها، موجب افزایش قیمت گوشت قرمز شده که مختص استان فارس نیز نیست.

او با اشاره به اینکه قیمت تمام شده ی نهاده های دامی بیشتر تحت تاثیر بازارهای جهانی است، افزود: تولید داخلی نهاده ها کفاف نیاز واحد های دامی را نمی دهد لذا عمده ای از این نهاده ها به خصوص ذرت از خارج از کشور خریداری و وارد می شود.

وی با بیان اینکه تا حدود یک ماه پیش در حال خرید دام مازاد عشایر از طریق شرکت پشتیبانی امور دام بوده ایم و ذخیره سازی های خوبی صورت گرفته است، ابراز کرد: وضعیت ذخیره گوشت قرمز در استان فارس خوب است و مشکلی در این خصوص نداریم.

رنجبر با یادآوری اینکه در حال حاضر توزیع 900 تن گوشت قرمز منجمد در دستور کار قرار دارد و در شهرستان ها در حال انجام است، بیان کرد: به طور متوسط هر کیلو گوشت گوسفند و گوساله ی منجمد 150 هزار تومان عرضه می شود که با توجه به قیمت مناسب آن عموم مردم می توانند مصرف آن را در نظر داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات دیگری نیز توسط دولت محترم برای تعدیل قیمت گوشت در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: به منظور افزایش عرضه، واردات گوشت قرمز را وزارت جهاد کشاورزی دنبال می کند که سفر وزیر جهاد کشاورزی در روز های گذشته به کشور قزاقستان در همین راستا بوده است.

 

منبع خبر: خبرگزاری فارس

تاریخ انتشار: 1401/11/08

کلیه حقوق این سایت متعلق به اتحادیه صنعت دامپروری استان فارس می باشد