توسعه بازارهای صادراتی صنایع لبنی ضرورت دارد / بانک‌ها در تامین نقدینگی لازم تولیدکنندگان مشارکت داشته باشند

 

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در نشست بررسی مشکلات کارخانجات فرآورده‌های لبنی فارس نسبت به اهمیت تامین نقدینگی و توسعه بازارهای صادراتی محصولات تولیدی تاکید کرد‌.

محمدجواد عسکری در نشست بررسی مشکلات کارخانجات فرآورده‌های لبنی با تاکید بر اینکه فرآیند سرمایه‌گذاری باید تسهیل بشود، افزود: مسئولان بایستی شرایط لازم و مناسب را برای جذب سرمایه در تمامی بخش‌های تولید فراهم کنند تا امکان سرمایه‌گذاری و اشتغال‌آفرینی ایجاد بشود.

وی با اشاره به اینکه احصای مشکلات اصلی تولیدکنندگان باید در دستورکار مدیران و مسئولان قرار داشته باشد، ادامه داد: عمده مشکلات تولیدکنندگان به ویژه صنایع لبنی کمبود نقدینگی و بازار مصرفی است که تاکنون به‌رغم تلاش‌های صورت گرفته در سطح ملی و محلی اما همچنان مسائل مربوط به این حوزه باید به صورت هدفمند پیگیری بشود.

عسکری با بیان اینکه بانک‌ها باید به تکالیف قانونی خود متعهد باشند، افزود: هر گونه ترک‌فعل و سوء‌مدیریت در سیستم بانکی در نظام تولید اخلال ایجاد می‌کند که در فرآیند نظارتی مجلس اگر قصوری به اثبات برسد به صورت جدی برخورد قانونی خواهد شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در رابطه با ضرورت هماهنگی سیستم بانکی با متولیان دولتی بخش تولید، گفت: تولیدکنندگان نباید در یک فضای بوروکراسی و ناهماهنگ اداری بلاتکلیف باشند که در این راستا انتظار داریم برنامه‌ریزی بیشتری انجام بپذیرد.

وی با تاکید بر اینکه بکارگیری ظرفیت تمامی بانک‌ها در تامین نقدینگی لازم تولیدکنندگان ضرورت دارد، اضافه کرد: مشارکت‌ تمامی بانک‌ها باید در تامین سرمایه مورد نیاز در فرآیند تولید باید بکارگیری بشود تا امکان ایجاد و توسعه واحدهای تولیدی فراهم شود.

عسکری در پایان با تاکید بر اینکه اهمیت بازارهای بین‌المللی در فرآیند تولید، خاطرنشان کرد: حفظ و ظرفیت‌‌سازی برای ارائه محصولات و فرآورده‌های لبنی در بازارهای جهانی باید اولویت اصلی بخش بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی باشد؛ چراکه اگر مجبور به واردات هم باشیم نباید به فضای بازارهای صادراتی ما آسیب وارد بشود.

 

منبع خبر: خبرگزاری ایلنا

تاریخ انتشار: 1402/04/04

کلیه حقوق این سایت متعلق به اتحادیه صنعت دامپروری استان فارس می باشد