لزوم بهره‌گیری از تیم‌های فناور و دانش بنیان در حوزه دام

 

به منظور بررسی لزوم بروز شدن تجهیزات دامپروری و بهره گیری از تیم های فناور و دانش بنیان در حوزه دام جلسه ای با حضور جمعی از مسئولان مربوطه در سازمان جهادکشاورزی فارس برگزار شد.

نشست تخصصی رئیس و مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با نماینده شرکت پیشگامان در استان فارس و شرکت فناور در حوزه تولیدات شیر کامل دامپروری رباتیک و مهندسی معکوس تجهیزات دامپروری برگزار شد.

احمدرضا قاسمی، مدیر شعبه استان فارس شرکت پیشگامان در این خصوص گفت: با توجه به پیشرفت چشمگیر علم و تکنولوژی و لزوم بالا بردن بهره وری در حوزه های مختلف از جمله دامداری و دامپروری، لازم است در این حوزه ها نیز به سمت مسائل فناور و دانش بنیان حرکت کنیم.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس با اشاره به لزوم بروز شدن تجهیزات دامپروری و همچنین تغییر سبک زندگی از نظر مصرف لبنیات، تصریح کرد: با حمایت سازمان جهاد کشاورزی استان، تیم فناور فعال در حوزه دام جهت تغییر برخی از دستورالعمل ها به کمک مدیریت امور دام را از تهران پیگیری خواهد کرد.

وی ادامه داد: در حوزه دام حمایت های مادی و معنوی جهاد کشاورزی از تیم های فناور و شرکت های دانش بنیان نسبت به گذشته قوت و قدرت بیشتری خواهد گرفت.

قاسمی پیرامون حمایت های شرکت پیشگامان نیز گفت: به منظور عملیاتی تر شدن کارها، شرکت پیشگامان ضمن احصا نیازهای این عرصه، آمادگی خود را جهت برگزاری یک رویداد مشترک در حوزه نیازهای کشاورزی، دامپروری و طیور و سرمایه‌ گذاری را با جهاد کشاورزی استان اعلام می کند.

مدیر شعبه استان فارس شرکت پیشگامان همچنین از راه اندازی مرکز حمایت از محصولات دانش بنیان و فناور در جهاد سازندگی استان فارس خبر داد.

 

منبع خبر: خبرگزاری علم و فناوری استان فارس

تاریخ انتشار: 1402/04/03

 

کلیه حقوق این سایت متعلق به اتحادیه صنعت دامپروری استان فارس می باشد