ظرفیت‌ها در حوزه گردشگری عشایری مغفول مانده است

 

مدیرکل صدا و سیمای استان فارس گفت: اگر ظرفیت‌های جامعه عشایر به خوبی شناسایی و معرفی شود می‌تواند به عنوان دیدنی‌ترین جاذبه‌های سنتی در توسعه صنعت گردشگری استان نقش بسیار مؤثری ایفا کند.

مدیرکل صدا و سیمای استان فارس در سفر یک روزه به اتفاق معاونان این مرکز، با همراهی مدیران عشایر فارس با مردم عشایر مناطق ییلاقی گیاه زار و دشت ارژن، دیدار و از نزدیک با مسائل و مشکلات، و سبک زندگی این جامعه مولد آشنا شد.

 در این بازدید دکتر احمد پهلوانیان اقوام و عشایر را، از ظرفیت‌ها و گنجینه‌های فرهنگی کشور و استان پهناور فارس، با ریشه‌های هویتی عمیق و آداب و رسوم متنوع و بسیار گیرا و جذاب، بویژه برای گردشگران خارجی یاد کرد و گفت: جذابیت‌ها و ظرفیت‌های نهفته فراوانی در حوزه‌های فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در جامعه عشایری وجود دارد که این ظرفیت‌ها در حوزه گردشگری عشایری مغفول مانده است.

وی اضافه کرد: اگر ظرفیت‌های جامعه عشایر به خوبی شناسایی و معرفی شود می‌تواند به عنوان دیدنی‌ترین جاذبه‌های سنتی در توسعه صنعت گردشگری استان نقش بسیار مؤثری را در رونق اقتصادی و گردشگری ایفا کند.

وی جامعه عشایر را از لحاظ خدمت رسانی به جامعه، بسیار پرمنفعت عنوان کرد و اظهار داشت: عشایر، جامعه‌ای کم جمعیت، اما پرمنفعت، تولید کننده و مولد است که قطب اقتصادی و کانون تولید محسوب می‌شوند و نقش مهمی در رونق اقتصادی و اشتغالزایی در جامعه دارند.

مدیرکل صدا و سیمای استان فارس یاد آور شد: به همت مسولان می‌توان محصولات و تولیدات عشایر را در تعاونیها، فرآوری و با بسته بندی مناسب ارائه کرد که از لحاظ اقتصادی هم به عموم جامعه و هم به قشر زحمت کش عشایر فواید بسیاری خواهد رسید.

دکتر پهلوانیان  اظهار امیدواری کرد: مشکلات عشایر کوچ رو و اسکان یافته بازتاب و پیگیری شود و روزی برسد که عشایر استان فارس بعنوان قطب اقتصادی، فرهنگی و گردشگری در کشور و فراتر از مرز‌ها مطرح شوند.

دکتر پهلوانیان همچنین با حضور در منزل شهید عبدالرحیم مرادی از شهدای عشایر بخش ارژن با خانواده این شهید والامقام دیدار و در راستای تجلیل از مقام شامخ شهدا از خانواده این شهید عزیز تقدیر کرد.

 استان فارس با دارا بودن بیش از ۱۲ درصد جمعیت عشایری کشور قطب عشایر ایران محسوب می‌شود و این استان به دلیل دارا بودن ایلات قشقایی، لر، عرب خمسه و ۸ طایفه مستقل به رنگین کمان عشایری کشور نیز معروف است.

 

منبع خبر: خبرگزاری صدا و سیما

تاریخ انتشار: 1402/03/09

کلیه حقوق این سایت متعلق به اتحادیه صنعت دامپروری استان فارس می باشد