عشایر فارس پیشتاز اجرای طرح نوروزگاه در کشور

 

مدیر کل امور عشایر استان فارس گفت: عشایر این استان با برپایی 115 سیاه چادر عشایری پیشتاز اجرای طرح نوروزگاه عشایری سازمان امور عشایر کشور در تعطیلات نوروزی امسال شدند.

عبدالحمید کریمی با بیان اینکه طرح نوروزگاه عشایری از سوی سازمان امور عشایر کشور  با برپایی سیاه چادر ها برنامه ریزی شده بود، افزود: در طول نوروز در این استان تعداد 58 استقرارگاه در مبادی ورودی شهرها و 57 مکان در سطح شهر ها دائر شده بود.

این مقام مسئول با بیان اینکه تعداد 107 هزار و 688 نفر در طول ایام نوروز از این سیاه چادر های عشایری در سطح استان فارس بازدید کرده اند، تصریح کرد: طرح نوروزگاه ها فرصت مناسبی برای مشق و تمرین اشتغالزایی و اشتغال آفرینی عشایر در چهار محور بومگردی و گردشگری، تولید گوشت قرمز، گیاهان دارویی و صنایع دستی بود.

به گفته وی؛ بر اساس بازدید های مدون صورت گرفته توسط همکاران اداره کل امور عشایر استان فارس اجرای طرح مذکور بازخورد مناسب و مطلوبی در میان جامعه عشایری این استان داشته است.

او با اذعان به اینکه در نوروزگاه ها توانمندی های عشایری از جمله غذاهای محلی، تهیه محصولات لبنی و صنایع دستی مورد توجه بوده است، اظهار کرد: تعدادی از این نوروزگاه ها با استقبال بی نظیر مسافرین و مهمانان نورزی در استان فارس مواجه شد.

کریمی جشنواره بزرگ ایلات و اقوام کشور با حضور گروه های هنری اقوام مختلف از جمله کردستان، آذربایجان، خراسان،  لرستان، مازندران، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانج، ترکمن ، خوزستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان و فارس در باغ ملی شیراز، نوروزگاه ورودی تخت جمشید، نوروزگاه شهر تاریخی بیشاپور کازرون و نوروزگاه ورودی شهرستان فیروزآباد را مهم ترین و پر بازدید ترین نوزگاه ها بر شمرد.

 

منبع خبر: خبرگزاری ایانا

تاریخ انتشار: 1402/01/17

کلیه حقوق این سایت متعلق به اتحادیه صنعت دامپروری استان فارس می باشد