تعطیلی قصابی‌های غیر مجاز در منطقه بیدزرد و تفیهان

 

پنج واحد قصابی در منطقه بید زرد و تفیهان به دلیل عرضه و کشتار غیر مجاز دام، تعطیل شد.

مسوول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز گفت: تعدادی از قصابی‌های غیر مجاز در منطقه تفیهان و بیدزرد، با صدور مجوز از دادگستری، تعطیل شد.

محمدعلی محسنی پور افزود: با توجه به درخواست و شکایت شهروندان مبنی بر فعالیت قصابی‌ها و کشتار غیرمجاز در منطقه بیدزرد و تفیهان، پس از شناسایی قصابی‌های غیرمجاز با حضور نماینده‌های دستگاه‌های مربوطه اخطار‌های لازم به آنان ارایه و پس از گذشت زمان مهلت داده شده، نسبت به تعطیلی پنج واحد از آنها، اقدام شده است.

او با بیان این که فروش غیرمجاز گوشت، سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازد، ادامه داد: فروش دام زنده و اقدام غیر قانونی نسبت به کشتن دام باعث نازیبایی‌هایی نیز در این مسیر شده است که با همکاری سازمان‌های مربوطه با صدور مجوز از سوی دادگستری اقدامات لازم برای تعطیلی قصابی‌های غیرمجاز انجام می‌شود.

کارشناس ناظر بهداشت محیط منطقه بیدزرد هم با بیان این که گوشت‌های عرضه شده در قصابی‌ها باید در کشتارگاه و با نظارت دامپزشکی ذبح شود، گفت: دام در کشتارگاه، پیش، هنگام و پس از کشتار، از سوی بازرسان بهداشتی دامپزشکی معاینه می‌شوند که این امر سبب کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام می‌شود.

زهرا قیصر دوست تاکید کرد: برای جلوگیری از فعالیت قصابی‌های غیرمجاز در سطح شهر شیراز، شهروندان نیز باید گوشت مورد نیاز خود را از مکان‌هایی که به صورت بهداشتی و با حضور نماینده دامپزشکی اقدام به ذبح دام می‌کنند، تهیه نمایند و با این اقدام علاوه بر جلوگیری از فعالیت قصابی‌های غیرمجاز، به سلامت شهروندان نیز کمک کنند.

 

منبع خبر: خبرگزاری صدا و سیما

تاریخ انتشار: 1401/10/27

کلیه حقوق این سایت متعلق به اتحادیه صنعت دامپروری استان فارس می باشد