کتاب «باکتری‌شناسی عمومی دامپزشکی» منتشر شد

 

کتاب «باکتری‌شناسی عمومی دامپزشکی» به نگارش حسین فتاحی عضو هیئت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون و مجید پیکار، مهدی پورمحمدی، محمداحسان دبیری و زهرا گرگین منتشر شد.

کتاب «باکتری‌شناسی عمومی دامپزشکی» با هدف آشنایی دانشجویان با مبانی اولیه شناخت باکتری‌ها و میکروارگانیسم‌های پروکاریوت به رشته تحریر درآمده است.

در مقدمه این کتاب به قلم نویسنده آمده است: در قرن بیست و یکم، پیشرفت‌های سریع و شگرف در زمینه پژوهش‌های بنیادین میکروب‌شناسی، باکتری‌شناسی‌زا به ‌عنوان یکی از علوم بسیار مهم و کاربردی با نقش غیرقابل انکار در زندگی روزمره‌ بشر مطرح کرده است.

عضو هیئت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی کازرون در بخش دیگر مقدمه کتاب «باکتری‌شناسی عمومی دامپزشکی» با اشاره به ویژگی‌های این کتاب عنوان کرده است: کتاب درسی حاضر مشتمل بر ۷ فصل از جمله مباحثی همچون تاریخچه، کاربرد میکروسکوپ، ساختار و وظایف سلولی، متابولیسم و رشد باکتری و ژنتیک را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی افزوده است: از آنجا که هیچ اثری خالی از کمبود و کاستی نیست، نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات خوانندگان را بر دیده منت گذاشته و پیشاپیش ازالطاف دوستان کمال قدردانی را دارم.

فتاحی تاکنون ۵ کتاب از جمله «باکتری‌شناسی تشخیصی دامپزشکی، بیماری‌های زئونوز (بخش باکتریایی)، ویروس‌شناسی و بیماری‌های ویروسی در دامپزشکی، خلاصه‌ای برآنتی بیوتیک‌ها و کتاب باکتری‌شناسی عمومی دامپزشکی» را به رشته تحریر در آورده است.

 

منبع خبر: خبرگزاری آنا

تاریخ انتشار: 1401/10/20

کلیه حقوق این سایت متعلق به اتحادیه صنعت دامپروری استان فارس می باشد