افزایش ۱۰ درصدی قیمت گوشت گوسفند به روایت مرکز آمار/ سردست با استخوان کیلویی ۶۴۰ هزار تومان

 

مرکز آمار ایران متوسط قیمت کالا‌های خوراکی منتخب درمناطق شهری کشور را منتشر کرد.

بر اساس آمار منتشر شده از مرکز ملی آمار قیمت گوشت گوسفند نسبت به ماه گذشته افزایش ۱۰.۹ درصدی داشته و از قیمت ۴۸۳ هزارتومان به ۵۳۶ هزارتومان رسیده است.

گوشت گاو یا گوساله از جمله دیگر اقلامی که افزایش قیمت داشته است و از قیمت ۵۰۲ هزارتومان در آذرماه به ۵۲۲ هزارتومان در دی‌ماه رسید و افزایش ۳.۹ درصدی را تجربه کرد.

ماهی قزل‌آلا نیز نسبت به ماه گذشته افزایش ۲.۴ درصدی را تجربه کرده و قیمت آن از ۲۰۲ هزارتومان در آذرماه به ۲۰۷ هزارتومان در دی‌ماه رسید.

آمار منتشر شده مربوط به ماه‌های آذر و دی در سال جاری هستند. در حال حاضر بررسی‌های میدانی قیمت‌های متفاوتی را به نمایش می‌گذارد. به عنوان مثال قیمت گردن گوسفندی ۶۱۰ هزار تومان، راسته گوساله ۷۳۰ هزار تومان، فیله گوساله ۹۳۰ هزار تومان، ماهیچه گوساله ۶۱۰ هزار تومان، راسته ممتاز گوسفندی یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، ران پاک شدده گوسفندی یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، سردست پاک شده یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سردست با استخوان ۶۴۰ هزار تومان در حال حاضر به فروش می‌رسد؛ بنابراین قیمت‌هایی که توسط مرکز ملی آمار ایران منتشر شده است، مربوط به شقه گوسفندی است و برای قسمت‌های مختلف گوسفند قیمت متفاوتی وجود دارد.

 

منبع خبر: خبرگزاری دانشجو

تاریخ انتشار: 1402/11/29

کلیه حقوق این سایت متعلق به اتحادیه صنعت دامپروری استان فارس می باشد