5میلیون دام کشور در رزمایش های جهادی دامپزشکی واکسیناسیون شد

 

مسؤول اردوهای جهادی سازمان دامپزشکی کشور گفت: به همت اردوهای جهادی تا کنون ۵ میلیون رأس دام در مناطق صعب‌العبور و عشایر کشور واکسینه شدند.

امین اسدی، مسؤول اردوهای جهادی سازمان دامپزشکی کشور در کاشان اظهار کرد: تا کنون ۵ میلیون رأس دام در مناطق صعب العبور و عشایر کشور به همت اردوهای جهادی واکسینه شدند.

وی از ارائه ۳۳ میلیون خدمت رایگان شامل ویزیت و درمان، واکسناسیون، آموزش و ترویج و دیگر خدمات در راستای بهبود دامی در اردوهای جهادی سازمان کشاورزی در مناطق محروم و روستایی خبر داد و گفت: ارائه این خدمات، افتخاری برای سازمان دامپزشکی کشور  و دستاوردی بزرگ برای دولت سیزدهم محسوب می شود.

مسؤول اردوهای جهادی سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اجرای روزانه رزمایش های جهادی علاوه بر فعالیت‌های سازمان دامپزشکی، تصریح کرد: اردوهای جهادی بازوی توانمندی برای این سازمان بشمار می آید.

سیامک رضوان، رئیس شبکه دامپزشکی کاشان هم  از اجرای طرح واکسیناسیون اردوهای جهادی در ۱۵ روستای کاشان خبر داد و اظهار کرد: تا کنون ۲۸۰ هزار رأس دام سبک و ۱۲ هزار رأس دام سنگین در این منطقه واکسیناسیون شده است.

وی افزود: این خدمات در راستای کاهش بیماری های تب برفکی، تب مالت، سیاه زخم، آبله و بیماری هاری دام‌های منطقه ارائه شده است.

 

منبع خبر: خبرگزاری فارس

تاریخ انتشار: 1402/11/17

کلیه حقوق این سایت متعلق به اتحادیه صنعت دامپروری استان فارس می باشد