لزوم هم‌افزایی ارگان‌های متولی در حل مشکلات جامعه عشایری

 

مسئول سازمان بسیج عشایری کشور با بیان مشکلات جامعه عشایری در عرصه‌های گوناگون، خواستار هم‌افزایی و تلاش بیش از پیش ارگان‌های متولی در خصوص این موضوع شد.

نشست هم‌افزایی بین مسئولین سازمان‌های بسیج عشایری کشور، امور عشایر ایران، سازمان دامپزشکی کشور، دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش امور عشایر کشور، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری، مرکز بسیج وزارت جهاد کشاورزی و مرکز روابط عمومی وزارت جهادکشاورزی در سازمان بسیج عشایری کشور برگزار شد.

در این نشست مسئول سازمان بسیج عشایری کشور احمد سعیدی گفت: حضور مدیران انقلابی در راس سازمان‌های مرتبط با جامعه عشایری، فرصت مغتنمی جهت هم‌افزایی و همکاری بیش از پیش با هدف خدمت و تسهیل در امور عشایر است تا بتوانیم در تقابل با تلاش دشمن برای ایجاد یاس، ناامیدی و ناکارآمدی دولت، امید آفرینی و اعتماد عمومی مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران را بیش از پیش تقویت کنیم.

سعیدی بیان کرد: جامعه عشایری کشور با دارا بودن بیش ازیک میلیون و دویست هزار نفر، در گستره‌ای وسیع و بالغ بر 59 درصد مساحت کشور حضور دارند. همچنین در تامین امنیت پایدار مرزها، تامین قریب به ۲۵درصد از گوشت قرمز کشور و بخش عمده‌ای از لبنیات کشور نقش بسزایی دارند. نگاه رهبران انقلاب نسبت به عشایر نگاه ویژه‌ای بوده و هست بطوری که مقام معظم رهبری به صورت مکرر این قشر را ذخایر انقلاب معرفی کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: وظایف دستگاه‌های مرتبط با عشایر در بخش‌های آموزش و پرورش، رسانه، بهداشت، فرهنگ و اشتغال بسیار مهم و تعیین کننده است و عمده مشکلات جامعه عشایر کشور در این بخش هاست.

 

منبع خبر: خبرگزاری ایانا

تاریخ انتشار: 1402/09/21

کلیه حقوق این سایت متعلق به اتحادیه صنعت دامپروری استان فارس می باشد