ثبت نخستین زنجیره یکپارچه تولید شیر شمال کشور در گلستان

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان از ثبت نخستین زنجیره یکپارچه تولید شیر شمال کشور در استان و شهرستان کردکوی خبر داد.

محمد برزعلی صبح امروز با بیان اینکه در آستانه سفر دوم «دکتر ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور به گلستان پروژه‌های قابل بهره‌برداری در این سفر در سازمان جهاد کشاورزی استان جمع‌بندی شده است، اظهار کرد: این پروژه‌ها پس از قطعی شدن زمان سفر، برای آگاهی هموطنان اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه حوزه فعالیت سازمان جهاد کشاورزی وسیع است، ادامه داد: یکی از این حوزه‌ها صنعت دامداری است که گلستان با دارا بودن زیرساخت‌ها، رتبه و رده بسیار مناسبی را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به تداوم خدمات دولت سیزدهم در گلستان، از تکمیل زنجیره تولید شیر در استان و تأمین مواد اولیه با کیفیت مناسب و اخذ مجوز گاوداری ۲ هزار و ۵۰۰ رأسی در محدوده شهرستان کردکوی و در مجتمع کشت و صنعت میانکاله بشارت خبر داد و افزود: گاوداری فوق در زمینی به مساحت ۱۶ هکتار در سال ۱۴۰۱ با اخذ تسهیلات به مبلغ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه شروع به احداث شده است.

وی ظرفیت فاز اول این گاوداری را ۵۰۰ رأس در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد که به بهره‌برداری رسیده است، توضیح داد: ظرفیت تولید شیر روزانه این گاوداری حدود ۱۵ تن در روز است.برزعلی سرمایه‌گذاری کل این واحد را حدود ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و ظرفیت اشتغال فعلی را ۹۸ نفر برشمرد و خاطرنشان کرد: این مجموعه در صورت تکمیل ظرفیت، قادر به گاوداری ۲ هزار و ۵۰۰ رأس با ایجاد اشتغال برای حدود ۲۵۰ نفر است.

وی اضافه کرد: علاوه بر اشتغال زایی و توسعه صادرات محصولات لبنی، راه‌اندازی واحد فوق می‌تواند به عنوان یک واحد پشتیبان، تلیسه مورد نیاز سایر گاوداری‌های جدید تأسیس استان گلستان عمل کند.

استان گلستان به عنوان یکی از استان‌های دارای ظرفیت‌های متعالی در بخش کشاورزی و دامپروری است که محور توسعه این استان نیز در سال‌های اخیر در همین حوزه تعریف شده و توسعه دامپروری و رفع موانع در این حوزه می‌تواند به توسعه پایدار این استان کمک شایانی کند.

 

منبع خبر: خبرگزاری ایسنا

تاریخ انتشار: 1402/09/15

کلیه حقوق این سایت متعلق به اتحادیه صنعت دامپروری استان فارس می باشد