تولید شیرخام به ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزارتن می‌رسد

 

رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: با تامین به موقع کنجاله سویا و دیگر نهاده‌ها برآورد می‌شود که تولید شیرخام تا پایان سال به ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزارتن برسد.

احمد مقدسی گفت: هم اکنون وضعیت تامین ذرت و جو مناسب است و تنها در خصوص کنجاله سویا با مشکلاتی روبرو هستیم که بنابر تصمیمات ستاد تنظیم بازار قرار است قیمت کنجاله سویا به سبب افزایش قیمت جهانی مجدد اصلاح شود.

به گفته او، قیمت هر کیلو ذرت علوفه‌ای از یک هزار و ۵۰۰ به ۳ هزار و ۳۰۰ تومان، یونجه از ۸ هزار تومان به ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان و کنجاله سویا از ۱۶ هزار و ۳۰۰ به ۱۹ هزار تومان افزایش یافته است.

مقدسی ادامه داد: اگر برای تامین کنجاله سویا هر چه سریع‌تر تمهیدات و راه حلی اتخاذ شود تا مسئله کمبود و تامین این نهاده در واحد‌های دامداری مرتفع شود، مشکلی در امر تولید نخواهیم داشت.

رئیس انجمن صنفی گاوداران افزود: برآورد‌ها حاکی از آن است که تولید شیرخام تا پایان سال در صورت تامین به موقع نهاده به ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزارتن برسد.

او نرخ کنونی خرید هرکیلو شیرخام از دامدار را ۱۵ هزارتومان اعلام کرد و گفت: بنابر تصمیم اخیر ستاد تنظیم بازار مبنی بر افزایش مجدد قیمت کنجاله سویا منتظریم تا نرخ کنجاله مشخص شود تا درخواست اصلاح قیمت شیرخام  بر مبنای قیمت تمام شده را به ستاد تنظیم بازار ارائه کنیم.

 

منبع خبر: باشگاه خبرنگاران جوان

تاریخ انتشار: 1402/08/27

کلیه حقوق این سایت متعلق به اتحادیه صنعت دامپروری استان فارس می باشد