استفاده از ۵۰ درصد توان تولیدی کارخانه‌های خوراک دام و طیور

 

رئیس اتحادیه کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان گفت: ظرفیت تولید کارخانه‌های خوراک دام و طیور در کشور ۳۰ میلیون تن است اما در حال حاضر ۱۵ میلیون تن خوراک تولید می‌شود که این یعنی از حدود ۵۰ درصد ظرفیت کارخانه‌های تولیدی استفاده می‌شود.

رضا افتخارالدین در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه تخصصی خوراک دام و طیور و آبزیان با بیان این‌که بیش از ۸۰۰ کارخانه خوراک دام و طیور در کشور داریم، گفت: ظرفیت تولید این کارخانه‌ها ۳۰ میلیون تن است اما در حال حاضر ۱۵ میلیون تن خوراک تولید می‌شود که این یعنی از حدود ۵۰ درصد ظرفیت کارخانه‌ها تولیدی استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: صنعت تولید خوراک دام و طیور انحصار ندارد و هرکس از هر کارخانه‌ای که بخواهد می‌تواند خرید خود را انجام دهد.

رئیس اتحادیه کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان در بخش دیگری از صحبت‌هایش به قیمت‌گذاری دستوری در این صنعت اشاره کرد و گفت: صنعت خوراک دام به خصوص خوراک طیور دستوری و نظارتی شده است. همچنین در تصمیم‌گیری‌ها تاخیر داریم که این تاخیر در نهایت به ضرر و زیان مصرف کنندگان منجر خواهد شد.

وی اضافه کرد: قرار نیست با تعیین قیمت دستوری به تولیدکنندگان ضرر بزنیم؛ تصور بر این است که می‌توان با قیمت‌گذاری دستوری تورم را کنترل کرد اما اگر از بزرگترین اقتصاددانان هم بپرسید که منشأ تورم چیست و چگونه می‌توان آن را کنترل کرد و آیا با قیمت‌گذاری دستوری می‌توان آن را کنترل کرد، جواب آنها منفی خواهد بود.

رئیس اتحادیه کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان با بیان اینکه مبتلا به سامانه‌ها شده‌ایم، گفت: وجود سامانه‌ها بسیار خوب است و همه دنیا نیز به این سمت رفته‌اند اما با تعدد آن مواجهیم و گاهی اطلاعات نادرست و ناقص در آنها وجود دارد که  باعث تصمیمات نادرست در بالاترین سطح می‌شود.

وی در پایان به اهمیت رتبه‌بندی کارخانه‌های تولیدکننده خوراک دام و طیور در تولید داخل و صادرات و همچنین استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی نیز اشاره کرد.

 

منبع خبر: خبرگزاری ایسنا

تاریخ انتشار: 1402/08/23

کلیه حقوق این سایت متعلق به اتحادیه صنعت دامپروری استان فارس می باشد