ارایه ۲۰ میلیون خدمت رایگان به مناطق محروم از سوی جهاد دامپزشکی

 

جهاد دامپزشکی تاکنون ۲۰ میلیون خدمت رایگان در نقاط محروم و صعب‌العبور در زمینه‌هایی همچون واکسیناسیون، درمان، تشخیص، آموزش و ترویج و مدیریت بیماری‌های دامی انجام داده است.

مسوول هماهنگ کننده کلیه امور مرتبط با جهاد دامپزشکی سازمان دامپزشکی کشور گفت: جهاد دامپزشکی کار و خدمات جهادی به ویژه در مناطق محروم و صعب‌العبور را با استفاده از ظرفیت سایر ارگان‌های دولتی و غیردولتی در حوزه پیشگیری و مدیریت بیماری‌های دامی و آموزش و ترویج ادامه می‌دهد.

امین اسدی افزود: جهاد دامپزشکی از خرداد سال ۱۴۰۱ با سه مأموریت اصلی، ارایه خدمات در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، پیشگیری از بیماری‌ها دامی، مدیریت بیماری‌ها و آموزش و ترویج مسایل مرتبط با دامداری‌ها در قالب اهداف اصلی و تخصصی این سازمان فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: در این رزمایش ها از ظرفیت های دیگر ارگان‌های دولتی و غیردولتی، و سپاه و بسیج و گروه های جهادی، برای تسریع خدمت رسانی به مناطق صعب العبور استفاده می شود.

مشاور معاون وزیر در سازمان دامپزشکی اظهار داشت: کنترل بیماری‌های دام و طیور از جمله وظایف دامپزشکی است که در این راستا می‌توان به منظور اجرای سیاست‌های این سازمان از استعداد و ظرفیت‌های گروه‌های جهادی در مناطق روستایی برای خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی استفاده بهینه کرد.

وی با بیان این که یکی از مهمترین اقدامات سازمان دامپزشکی کشور، برگزاری رزمایش‌های برنامه‌محور جهاد دامپزشکی است، تصریح کرد: اهم خدمات در این رزمایش‌ها به مناطق کم‌برخوردار و صعب‌العبور عشایری ارایه خواهد شد و این خدمات رایگان شامل واکسیناسیون، سمپاشی اماکن دامی، آموزش و ترویج، تشخیص و درمان دام‌های عشایری خواهد بود که در سنوات گذشته امکان‌پذیر نبود.

 

منبع خبر: وزارت جهاد کشاورزی

تاریخ انتشار: 1402/08/23

کلیه حقوق این سایت متعلق به اتحادیه صنعت دامپروری استان فارس می باشد