استرالیا گوسفند رایگان می‌دهد

 

صنعت پرورش گوسفند استرالیا در بحران است و قیمت‌ها نزدیک به پایین‌ترین سطح در ۱۶ سال گذشته رسیده و برخی از کشاورزان در غرب این کشور را مجبور کرده است که حیوانات خود را به صورت رایگان در اختیار تولیدکنندگان موادغذایی حیوانات خانگی قرار دهند.

جکسون، تحلیلگر عرضه جهانی در Meat & Livestock استرالیا اظهار کرد که قیمت گوشت گوسفند در سال گذشته ۷۵ درصد کاهش یافته است. او گفت که قیمت گوسفند نیز کاهش یافته و برخی گزارش‌ها حاکی از فروش حیوانات کمتر از یک دلار آمریکا بوده است.

انتظار می‌رود ال نینو شرایط خشک‌تر و گرم‌تری را به همراه داشته باشد و تعداد حیواناتی که به دلیل کمبود مرتع برای کشتار فرستاده می‌شوند را افزایش دهد. برنامه‌های دولت برای حذف تدریجی صادرات زنده نگرانی‌ها را در مورد مازاد عرضه  به ویژه در استرالیای غربی عمیق‌تر کرده است.

اندرو اسپنسر، رئیس شرکت تولیدکنندگان گوسفند استرالیا، گفت که در جاهایی که گوسفندها کیفیت پایینی دارند، برخی از کشاورزان مجبور می‌شوند حیوانات را به صورت رایگان در اختیار تولیدکنندگان غذای حیوانات خانگی قرار دهند. در طول دو سال گذشته این یک زمان بسیار بی ثبات بوده است.

اکنون همه چشم‌ها بر این متمرکز شده‌اند که آیا ال نینو در تابستان شکسته می‌شود یا خیر، او گفت که بازگشت به حالت عادی بارندگی «افزایش بزرگی برای بازار» خواهد بود.

طبق گزارش بلومبرگ، بحران در این صنعت موجی از نارضایتی را در میان تولیدکنندگان به راه انداخته است، به طوری که ارگان برتر کشاورزی کمپینی را راه اندازی کرد و از دولت فدرال خواست تا از برنامه‌های ممنوعیت صادرات گوسفند زنده به خاورمیانه و ایجاد یک مسیر اختصاصی برای کشاورزی صرف نظر کند.

 

منبع خبر: خبرگزاری ایسنا

تاریخ انتشار: 1402/08/22

کلیه حقوق این سایت متعلق به اتحادیه صنعت دامپروری استان فارس می باشد