تسریع در زمان ترخیص نهاده‌های دامی از بندر امام خمینی (ره)

 

مدیر کل استاندارد خوزستان گفت: تسریع در ترخیص نهاده‌های دامی بر اساس تاکید دولت و طبق دستور رییس کل دادگستری خوزستان برای تامین خوراک مورد نیاز دامداران و مرغداری‌ها از مسیرهای مختلف در حال انجام است.

علی داوودی روز شنبه با اشاره به اهمیت تسهیل و تسریع ترخیص نهاده دامی از بندر امام (ره) استان بیان کرد: هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تن نهاده دامی در هفت ماهه امسال در بندر امام خمینی (ره) تاییدیه انطباق دریافت کرده و ترخیص شدند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۴ میلیون و ۳۱۳ هزار تن نهاده دامی از بندر امام (ره) ترخیص شد افزود: اداره کل استاندارد خوزستان تلاش می‌کند تا با سرعت بخشیدن به آزمایشات تایید سلامت به ترخیص کالاهای اساسی از بنادر استان سرعت ببخشد.

داوودی ادامه داد: برای سرعت بخشیدن به ترخیص کالا از بنادر استان و به ویژه بندر امام (ره)، کارشناسان این اداره کل، فرآیند ارزیابی انطباق کالا را در کنار اسکله و بر روی عرشه کشتی پیش از اظهار در انبار انجام می‌دهند تا مدت زمان ترخیص کالا کوتاه‌تر شود.

مدیر کل استاندارد خوزستان با اشاره به اقدام دیگری که از سوی این اداره کل برای تسریع در ترخیص کالا انجام شده بیان کرد: طی سال جاری با حمل یکسره بار از لنگرگاه قبل از ورود به انبار به میزان یک میلیون و پانصد هزار تن موافقت شد که این اقدام به توزیع کالا سرعت بیشتری می‌بخشد.

داوودی اظهار کرد: ارزیابی انطباق کالا از دیگر اقدامات این دستگاه برای کالاهای وارداتی است که با ساز و کار ایجاد شده بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالای اساسی پیش از اظهار گمرکی در سال جاری تایید انطباق شدند.

مدیر کل استاندارد خوزستان در ادامه با اشاره به اهمیت نظارت استاندارد بر کالاهای صادراتی تصریح کرد: برای کسب اطمینان از سلامت کالاهای صادراتی از کشور و اعتماد سازی در بازار جهانی، اداره استاندارد بر کیفیت و سلامت کالاهای صادراتی نظارت دارد.

رییس کل دادگستری خوزستان به موضوع تسریع ترخیص کالاهای اساسی از بندر امام (ره) به طور جدی ورود کرده است.

با توجه به کمبود نهاده‌های دامی در استان و کشور ترخیص این کالا از بندر راهبردی امام خمینی (ره) با سرعت انجام می‌شود.

طبق اعلام مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان سه کشتی نهاده دامی از کشور هند خریداری شده است.

 

منبع خبر: خبرگزاری ایرنا

تاریخ انتشار: 1402/08/20

کلیه حقوق این سایت متعلق به اتحادیه صنعت دامپروری استان فارس می باشد