پرورش دام از اولویت‌های اشتغالزایی در روستاها و مناطق عشایری سیستان و بلوچستان است

 

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پرورش دام یکی از اولویت‌های اشتغال در روستاها و مناطق عشایری این استان است که با ارائه تسهیلات بانکی و اشتغالزایی این امر را تسریع خواهیم کرد.

محمد کرمی در جریان سفر به منطقه آهوران در بین مردم و معتمدان نیکشهر اظهار کرد: ساخت مسکن و اشتغالزایی از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم است که برای تحقق این اهداف تمامی دستگاه‌ها را موظف به همکاری با مردم کرده‌ایم.

وی ادامه داد: پرورش دام یکی از اولویت‌های اشتغال در روستاها و مناطق عشایری است که با ارائه تسهیلات بانکی و اشتغالزایی این امر را تسریع خواهیم کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای واردات دام اعم از سبک و سنگین در استان وجود ندارد، افزود: پرداخت تسهیلات و صدور مجوز برای واحدهای تولیدی تسهیل شده و متقاضیان می‌توانند به جهاد کشاورزی شهرستان‌ها مراجعه کنند.

وی در جریان بازدید از روند آبرسانی به روستاهای بخش آهوران گفت: جلسه بررسی مشکلات آب آشامیدنی شهرستان نیکشهر در اولین فرصت به صورت ویژه در استانداری برگزار و مسوولان شهرستانی نیز به صورت ویدئوکنفرانس در این جلسه شرکت خواهند کرد.

کرمی اظهار کرد: در بخش کشاورزی نیز قنوات اولویت‌دار بخش آهوران مرمت و بازسازی خواهد شد تا باعث رونق کشاورزی در این مناطق شود.

وی از مجتمع شبانه‌روزی و پروژه‌های شهرداری چانف بازدید و از مساعدت برای تجهیز مجتمع شبانه‌روزی و افزایش اعتبارات شهرداری شهر چانف تا ۴۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: با تزریق اعتبار و مشارکت راهداری جنوب استان باقی‌مانده محور مهند به مرکز دهستان کهیری تا پایان سال انجام خواهد شد.

 

منبع خبر: باشگاه خبرنگاران جوان

تاریخ انتشار: 1402/08/20

کلیه حقوق این سایت متعلق به اتحادیه صنعت دامپروری استان فارس می باشد