تخصیص نهاده دامی جو در طرح تولید قراردادی دام عشایری

 

سرپرست سازمان امور عشایر ایران به اجرای طرح تولید قراردادی یک میلیون راس دام عشایری اشاره کرد و گفت: در این طرح با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام، نهاده دامی جو به ‌صورت چهارماهه در اختیار عشایر قرار می‌گیرد.

سیاوش احمدی میرقائد که برای بازدید از مناطق عشایری و بررسی مشکلات عشایر به سیستان و بلوچستان سفر کرده بود، در نشست اعضای کمیسیون عمران مجلس در خاش گفت: برای حمایت از عشایر، طرح تولید قراردادی یک‌ میلیون راس دام عشایر در سراسر کشور در دست اجرا است.

وی افزود: در این طرح با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام، نهاده دامی جو به ‌صورت چهارماهه در اختیار عشایر قرار می‌گیرد و عشایر می‌توانند بعد از چهار ماه هزینه نهاده دامی را پرداخت کنند و یا به ازای آن، گوشت تحویل شرکت پشتیبانی امور دام دهند.

سرپرست سازمان امور عشایر ایران با بیان این که سیستان ‌و بلوچستان از استان‌های پرجمعیت عشایری کشور است، خاطرنشان کرد: ما توجه ویژه‌ای به عشایر این استان داریم و بیشترین اعتبار ملی را در حوزه‌های تامین آب و راه به مناطق عشایری استان اختصاص داده‌ایم.

 

استفاده از روش‌های نوین برای رقابت‌پذیر کردن تولیدات عشایر

سرپرست سازمان امور عشایر ایران همچنین در بازدید از مناطق عشایری حوزه سیستان، تاکید کرد: با توجه به شرایط بحرانی حوزه‌ سیستان، اختصاص بسته‌های حمایتی ویژه برای جبران بخشی از مشکلات عشایر این منطقه ضروری است.

وی بیان داشت: استفاده از روش‌های نوین، استفاده بهینه از منابع و تنوع‌بخشی به اشتغال و درآمد خانوارهای عشایری، رقابت‌پذیری تولیدات عشایر در بازار را در پی خواهد داشت.

احمدی میرقائد توسعه کشت و جمع‌آوری گیاهان دارویی، ترویج کشت‌های گلخانه‌ای، اصلاح نژاد دام با هدف افزایش ضریب تولید، استفاده بهینه از اراضی کشاورزی و اجرای طرح‌های آموزشی و ترویجی در مناطق عشایری را از جمله اقدامات سازمان امور عشایر در این راستا عنوان کرد.

 

دیدار با عشایر هامون، نیمروز و میرجاوه

سرپرست سازمان امور عشایر ایران همچنین در سفر دو روزه به سیستان و بلوچستان با حضور در مناطق عشایری هامون، کوه‌خواجه و نیمروز مشکلات عشایر این مناطق را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

وی همچنین از منطقه عشایری "ریگ‌ملک" شهرستان میرجاوه و کارگاه تولید تانکر، آبشخور و آسیاب اتحادیه تعاونی‌های عشایری استان، بازدید کرد.

گفتنی است؛ نشست و تعامل با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در شهرستان زابل، از دیگر برنامه‌های سرپرست سازمان امور عشایر ایران در سفر به حوزه سیستان بود.

 

منبع خبر: وزارت جهاد کشاورزی

تاریخ انتشار: 1402/08/13

کلیه حقوق این سایت متعلق به اتحادیه صنعت دامپروری استان فارس می باشد