جشنواره ملی گاو هلشتاین ایران در اصفهان به کار خود پایان داد

 

سومین جشنواره ملی گاو هلشتاین ایران - اصفهان در حالی به کار خود پایان داد که شرکت کشت و دام فکا توانست رتبه شامپیون یا همان قهرمان قهرمانان را از آن خود کند و در ادامه نیز شرکت کشت و دام قیام عنوان نایب قهرمانی این دوره از جشنواره را با خود به خانه برد.

سومین جشنواره ملی گاو هلشتاین ایران - اصفهان از تاریخ ۸ الی ۱۱ آبان ماه سال جاری با قضاوت داور بین‌المللی برگزار شد و در این میان استان‌های اصفهان، خراسان رضوی، مازندران و چهارمحال و بختیاری بیشترین رتبه‌ها را از آن خود کردند.

شرکت‌کنندگان در این جشنواره شامل شرکت دامپروری و کشاورزی افضلیان نائینی از استان البرز؛ شرکت شیر و گوشت زاگرس شهرکرد از استان چهارمحال و بختیاری؛ شرکت صنایع دامپروری و لبنی رضوی از استان خراسان رضوی؛ شرکت کشاورزی دامپروری نیشابور(بینالود) از استان خراسان رضوی؛ شرکت کشاورزی و دامپروری فجر اصفهان از استان اصفهان؛ شرکت کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت از استان اصفهان؛ شرکت کشت و دام فضیل از استان اصفهان؛ شرکت کشت و دام فکا از استان اصفهان؛ شرکت کشت و دام قیام از استان اصفهان؛ شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان از استان اصفهان؛ مجتمع شیر و گوشت مهدشت ساری(شرکت زراعی دشت ناز) از استان مازندران بودند. همچنین دام‌های نژاد جرسی از شرکت کشت و دام فکا و نژاد براون سوئیس از شرکت سهامی زراعی گلپایگان به‌صورت آزمایشی به نمایش درآمدند.

طی رقابت‌های سومین جشنواره ملی گاو هلشتاین ایران، برای استان اصفهان در روزهای 8 تا 11 آبان ماه در 6 کلاس (تلیسه‌های آماده تلقیح، تلیسه‌های آبستن، گاوهای شیردهی دوره اول شیردهی، گاوهای شیردهی دوره دوم شیردهی، گاوهای شیری دوره سوم شیردهی، گاوهای شیری دوره چهارم شیردهی و بالاتر ) نتایج زیر حاصل شد:

 

کلاس اول؛ رتبه اول صنایع لبنی رضوی؛ رتبه دوم مهدشت ساری

 

کلاس دوم؛ رتبه اول زاگرس؛ رتبه دوم لبنی رضوی

 

کلاس سوم؛ رتبه اول فجر اصفهان، رتبه دوم گلدشت نمونه

 

کلاس چهارم؛ رتبه اول قیام، رتبه دوم فجر اصفهان

 

کلاس پنجم؛ رتبه اول فکا، رتبه دوم اصفهان کشت

 

کلاس ششم: رتبه اول اصفهان کشت، رتبه دوم افضلیان

 

منبع خبر: خبرگزاری ایانا

تاریخ انتشار: 1402/08/13

کلیه حقوق این سایت متعلق به اتحادیه صنعت دامپروری استان فارس می باشد