سومین جشنواره گاو هلشتاین به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود

 

معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی اصفهان گفت: سومین جشنواره ملی گاو هلشتاین ایرانی همزمان با بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی صنعت دام ، طیور و آبزیان در اصفهان برگزار می‌شود.

حسین ایراندوست، معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی اصفهان در اصفهان اظهار داشت: سومین جشنواره ملی گاو هلشتاین ایرانی همزمان با بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی صنعت دام، طیور و آبزیان در اصفهان برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره فرصتی برای دامداران موفق و معرفی دانشجویان این رشته و بروزرسانی اطلاعات و دانش فعالان این صنف خواهد بود.

ایراندوست گفت: گاو هلشتاین ایران از آن جهت در اصفهان دارای اهمیت بوده که این گاو شیرده متناسب با اقلیم کشور پرورش یافته است و این جشنواره می‌تواند فرصتی برای مطرح کردن عملیات به‌نژادی و اصلاح نژاد و آخرین دستاوردهای ژنتیکی در تولید و نگهداری دام باشد.

معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی اصفهان بیان کرد: سومین جشنواره گاو هلشتاین به میزبانی اصفهان علاوه بر میهمانان خارجی، فعالان اقتصادی این حوزه از سراسر ایران به خصوص از استان‌های چهارمحال وبختیاری، خراسان، مازندران و البرز شرکت دارند و هدف از برگزاری این جشنواره مانند جشنواره‌های دیگر ترویج مباحث فرهنگی و اجتماعی صنعت دامپروری برای بیشتر افراد جامعه شناخته است.

وی ادامه داد: این جشنواره همزمان با برگزاری بیست ویکمین نمایشگاه دام، طیور و آبزیان استان در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان برگزار می‌شود و با توجه به حضور میهمانان داخلی و خارجی در این صنعت با ایجاد ارتباطات اقتصادی به دنبال رونق اقتصادی برای فعالان این حوزه هستیم و علاوه بر این موارد قطعا نوآوری‌های تخصصی هم در این عرصه اتفاق می‌افتد.

ایراندوست اضافه کرد: در حین این جشنواره اطلاعات بروز به همه بهره‌برداران به خصوص فعالانی که اخیرا به این صنعت وارد شدند، ارائه می‌شود که اهداف آموزشی توسط گروه‌هایی که به دنبال نوآوری در این صنعت هستند، محقق می‌شود که این امر باعث پیشرفت و توسعه می‌شود، همچنین این جشنواره می‌تواند توانمندی فعالان در صنعت گاو شیری را ارائه دهد.

معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی اصفهان بیان کرد: بیش از ۱۷۰۰ واحد پرورش گاو شیری بالاتر از ۵۰ رأس وجود دارد که در آنها ۵۵۰ هزار راس دأم سنگین نگهداری می‌شود و تولید گوشت استان روزانه ۲۰۰ تن است و این استان

از لحاظ آماری با تولید روزانه ۶ هزار تن شیر در روز بالاترین تولید در ایران و از لحاظ تولید شیر برای هر گاو شیری رتبه دوم را در دنیا دارد و پس از کشور آمریکا ایران در رتبه دوم تولید شیر قرار دارد.  

وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف این رویداد تلاش برای کاهش کمبود نیروی انسانی در این رشته است و عدم آگاهی کافی جوانان باعث عدم انتخاب آنها با عدم رضایت‌مندی از این شغل است و در این زمینه تشکل‌های صنفی تلاش می‌کنند با برگزاری دوره‌های آموزشی و حمایت از فعالان این صنف تمایل مخاطبان جوان را به این سمت افزایش دهند و حتی سطح علمی افرادی که در این صنعت فعال هستند را نیز بروز کنند.

ایراندوست ادامه داد: موضوع تغذیه در سال‌های اخیر و تامین نهاده‌های باکیفیت مانند جو، ذرت و سویا برای پرورش دهندگان صنعت دامپروری بسیار مهم است، امیدواریم با حضور قشر جوان در حوزه علم و دانش این صنعت آینده بهتری را در این صنعت شاهد باشیم.

بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی صنعت دام، طیور و آبزیان، دامپزشکی و فرآورده‌های لبنی صادراتی اصفهان ۸ الی ۱۱ آبان ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان برگزار می‌شود.

 

منبع خبر: خبرگزاری فارس

تاریخ انتشار: 1402/08/07

کلیه حقوق این سایت متعلق به اتحادیه صنعت دامپروری استان فارس می باشد