اجرای طرح اصلاح نژاد گاوهای شیری در همدان

 

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۳۷ هزار و ۲۰۰ راس گاو شیری از ابتدای سال تاکنون اصلاح و سنتز نژادی شده اند تا واحدهای دامداری بیش از گذشته اقتصادی شوند.

علی دولو روز سه شنبه درباره اقدامات انجام شده برای بهبود تولیدات دامی افزود: یکی دیگر از طرح‌های اثربخش حوزه تولیدات دام بهبود مدیریت گله‌های گاو شیری صنعتی استان در راستای اصلاح و سنتز نژادی است که برای افزایش بهره‌وری، افزایش تولید شیر، ارتقای بهداشتی و کاهش تلفات صورت گرفته است.

وی با اشاره به طرح همزمان سازی فحلی در گوسفندان، ادامه داد: این طرح نیز امسال در دست اجراست و جزو پروژه‌های مهم و تاثیرگذار است به نحوی که در راستای بهبود مدیریت گله‌های دامداری‌ها، همزمان سازی زایش‌ها، افزایش تولیدمثل چون دوقلوزایی و بیشتر و در آخر اقتصادی شدن دام پروری اجرا شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی با تاکید بر اینکه تاکنون یک هزار و ۲۵۰ راس دام همزمان سازی شده است تصریح کرد: این پروژه همچنان ادامه‌دار است و طی آن دام‌های روستایی و عشایری همزمان سازی خواهد شد.

وی یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون در راستای تامین و توزیع مرغ مورد نیاز بازار و حفظ امنیت غذایی اقدامات خوبی انجام شده به طوری که طی نیمه اول امسال در مجموع ۱۵ میلیون و ۲۵۸ هزار قطعه جوجه‌ریزی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه این میزان جوجه ریزی در ۶۴۰ واحد مرغداری استان انجام شده است تصریح کرد: در مهرماه نیز سه میلیون قطعه در ۱۰۱ واحد مرغداری جوجه ریزی انجام شده که این ارقام نسبت به مهر ماه سال گذشته یک میلیون و صد هزار قطعه و نسبت به نیمه اول سال گذشته بالغ بر ۲ میلیون قطعه افزایش را نشان می‌دهد.

دولو با اشاره به اینکه در این مهم همکاری و همراهی تولیدکنندگان بدون شک تاثیرگذار است گفت: در حال حاضر در بازار کمبود مرغ دیده نمی‌شود چراکه روند تولید یک روند افزایشی و ادامه‌دار است و مشکلی در این بین نیست.

وی اضافه کرد: این طرح در بهبود مسائل بهداشتی، واکسیناسیون دام، تغذیه و عرضه بهتر دام به بازار تاثیرگذار است.

 

منبع خبر: خبرگزاری ایرنا

تاریخ انتشار: 1402/08/02

کلیه حقوق این سایت متعلق به اتحادیه صنعت دامپروری استان فارس می باشد