تعداد کانون‌های تب برفکی دام سبک به کمتر از نصف رسید

 

سخنگوی سازمان دامپزشکی گفت: بنابر آمار در ۶ ماهه نخست امسال تعداد کانون‌های بیماری تب برفکی به ۳۱ رسید که این میزان کمتر از نصف سال گذشته است.

امین اسدی گفت: تعداد کانون‌های بیماری تب برفکی دام سنگین از ۹۴۱ کانون در سال ۹۶ به ۱۰۰ کانون رسیده است که این امر کاهش بیش از ۸۰۰ کانون  بیماری را نشان می‌دهد.

به گفته او، با توجه به برنامه واکسیناسیون، تب برفکی در حوزه دام سبک از ۲۳۴ کانون در سال ۹۶ به ۶۸ کانون در سال گذشته رسیده است. همچنین در ۶ ماهه نخست امسال به ۳۱ کانون کمتر از نصف سال گذشته رسیده است.

اسدی از ارتقای کیفیت واکسیناسیون تب برفکی خبر داد و گفت: با توجه به افزایش کیفیت واکسیناسیون و بحث اردو‌های جهادی در مکان‌های صعب العبور به منظور تزریق واکسن برای عشایر و روستاییان توانسته در کاهش کانون بیماری‌ها تاثیر بسزایی داشته باشد.

سخنگوی سازمان دامپزشکی افزود: ایجاد موج واکسیناسیون  و ایفای تعهدات برای اماکن قرنطینه‌ای در مرز‌ها منجر به کاهش تعداد کانون‌های بیماری شده است.

او با بیان اینکه بیماری تب برفکی در حال مهار شدن و کنترل است، گفت: بنابر آمار رشد تعداد کانون‌های بیماری نسبت به سنوات گذشته متوقف شده و همواره در حال مهار است، اما به سبب ویروسی بودن بیماری تب برفکی، امکان ریشه کنی سخت است.

اسدی گفت: اگر دامداران نکات بهداشتی و توصیه‌های دامپزشکی را مبنی بر واکسیناسیون به موقع رعایت کنند، این امکان وجود دارد که بیماری تب برفکی به صفر برسد.

 

منبع خبر: باشگاه خبرنگاران جوان

تاریخ انتشار: 1402/08/01

کلیه حقوق این سایت متعلق به اتحادیه صنعت دامپروری استان فارس می باشد