گرفتن اختیار توزیع سبوس از اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها، باعث از بین رفتن توان تاثیرگذاری آنها است

 

مدیرعامل اتحادیه تعاونی کشاورزی دامداران استان تهران با ابیان اینکه مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی خواهان حضور پر رنگ‌تر تشکل‌های بخش کشاورزی در امور مربوطه هست، گفت: گرفتن اختیار توزیع سبوس از اتحادیه دامداران و تعاونی‌ها، باعث قطع منابع مالی این اصناف و ناتوانی در اجرای رسالت صنفی آنها می‌شود.

حبیب دهقان دهنوی با بیان این مطلب، توضیح داد: چند ماهی است که بحث گرفتن اختیار توزیع سبوس از اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها و واگذاری آن به سامانه بازارگاه مطرح است و صحبت‌هایی مبنی بر گرفتن اختیار توزیع سبوس از این تشکل‌ها به گوش می‌رسد که این کار به‌شدت مورد اعتراض اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها است.

 

قطع منابع مالی اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها

 وی گفت: وزارت جهاد کشاورزی بر این فرض است که با واگذاری سبوس به سامانه بازارگاه، دامداران مستقیما از این سامانه خریدشان را انجام ‌دهند، اما مسئله اینجا است که اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها با همین مبلغ ناچیزی که از توزیع نهاده‌‌ها و سبوس به‌دست می‌آورند، امورات صنفی خود را سپری می‌کنند.

دهنوی افزود: اختیار توزیع دیگر نهاده‌ها قبلا و به مرور از تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها گرفته شده و اکنون فقط همین سبوس باقی مانده است که اگر این را هم از این تشکل‌ها بگیرند، عملا توان ادامه کار را نخواهند داشت.

 

مغایرت با خواسته وزیر

 وی با اشاره به اینکه آقای نیکبخت، مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی، خواهان حضور پررنگ‌تر تشکل‌ها در امور مربوطه هستند، گفت: با این کار عملا تشکل‌هایی مانند اتحادیه دامداران و تعاونی‌های مربوطه، منبع درآمدی خود را از دست می‌دهند و از صحنه تاثیرگذاری حذف خواهند شد، لذا گرفتن سبوس از تشکل‌ها با این خواسته وزیر مغایرت دارد.

 

منبع خبر: فودنا

تاریخ انتشار: 1402/07/30

کلیه حقوق این سایت متعلق به اتحادیه صنعت دامپروری استان فارس می باشد