امضای تفاهم نامه با چهار اتحادیه مرتبط با دام کشور به‌منظور رسیدن به اهداف بیمه فراگیر

 

رئیس اداره کل بیمه دام و طیور صندوق بیمه کشاورزی گفت: امضای تفاهم نامه با چهار اتحادیه مرتبط با دام کشور ما را در رسیدن به اهداف بیمه فراگیر یاری می‌کند.

ضا صفری اصل بیان کرد: در راستای گسترش فرهنگ بیمه و توسعه بیمه اجباری (فراگیر) دام در کشور، تفاهم‌نامه‌ای بین صندوق بیمه کشاورزی و «اتحادیه تعاونی‌های عشایری دامداران متحرک ایرانیان»، «اتحادیه مرکزی شرکت‌های تعاونی کشاورزی دامداران ایران»، «اتحادیه سراسری صنعت دامپروران همگام» و «اتحادیه مرکزی تعاونی‌های کشاورزی دام سبک کشور» امضا شد.

وی ادامه داد : اولین هدف ما از امضای این تفاهم نامه پوشش بیمه‌ای برای تمام دام‌های کشور در راستای اجرای قانون بند ث ماده 33 است. هدف بعدی تامین بهداشت عمومی است تا بتوانیم سلامت جامعه را ارتقا دهیم.

صفری همچنین گفت: هدف بعدی پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است.

به گفته وی، هدف دیگر این تفاهم نامه این است که درصورت وارد شدن خسارت به دامدار تحت پوشش بیمه بتوانیم به موقع بخشی از آن خسارت را پرداخت کنیم تا با پرداخت به موقع غرامت، دامدار از چرخه تولید خارج نشود.

 

اردیبهشت ماه سال جاری این تفاهم نامه همکاری به امضا رسید

صفری اصل امیدوار است تا با اجرای این طرح، دارایی دامدار افزایش یابد و توانمندی این قشر بالا برود.

وی در خصوص روند تفاهم نامه بیان کرد : بحث اجرای بیمه فراگیر با اجرای طرح هویت‌گذاری دام در کشور با تولی‌گری مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی مصادف شود. این هویت‌گذاری توسط دستگاه‌های دولتی و اتحادیه‌ها در حال انجام است. صندوق بیمه هم وارد بحث هویت‌گذاری شد و در کنارسایر متولیان، هویت‌گذاری را انجام داد.

 

منبع خبر: خبرگزاری ایانا

تاریخ انتشار: 1402/04/16

کلیه حقوق این سایت متعلق به اتحادیه صنعت دامپروری استان فارس می باشد