دوره آموزشی انتخاب نمونه مناسب برای تولید بذر واکسن های دامپزشکی برگزار شد

 

بخش های دوم و سوم دوره آموزشی ساخت واکسن های دامپزشکی برای کارشناسان منتخب اعزامی از کشور مالی با موضوع انتخاب نمونه مناسب برای تولید بذر واکسن های دامپزشکی، به مدت دو هفته در آزمایشگاه های تخصصی تشخیص بیماری های دام و طیور مرکز ملی تشخیص و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد.

دکتر عادل حقیقی، رئیس مرکز ملی تشخیص و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور با اعلام این خبر افزود: در این دو بخش از دوره آموزشی، مبانی علمی و روش های استاندارد، آماده سازی نمونه های مرضی، آزمون های تخصصی تشخیص بیماری های دام وطیور، جداسازی و کشت ویروس به منظور انتخاب نمونه های مناسب برای تولید بذر واکسن های دامپزشکی توسط متخصصان مرکز ملی تشخیص و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور به صورت کاملا کاربردی به دامپزشکان شاغل در دامپزشکی دولتی کشور مالی آموزش داده شد.

وی تاکید کرد: سرفصل های این دوره براساس ضوابط و مقررات سازمان بهداشت جهانی در خصوص تشخیص و کنترل بیماری های دامی و نیز ساخت و کنترل کیفی تهیه بذر واکسن های دامپزشکی طراحی و کلیه کلاس ها به زبان انگلیسی برگزار می شود.

به گفته رئیس مرکز ملی تشخیص و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور برای نخستین بار است که یک دوره آموزشی تخصصی برای دامپزشکان اعزامی از مرجع ذیصلاح دامپزشکی یک کشور دیگر با محوریت مرکز ملی تشخیص و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور و با همکاری دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و موسسه تحقیقات واکسن وسرم سازی رازی برگزار می شود.

دکتر حقیقی ادامه داد: سازمان دامپزشکی کشور در نظر دارد با بهره گیری از تجارب به دست آمده در این دوره، نسبت به طراحی و برگزاری دوره های آموزشی بین المللی دامپزشکی برای دامپزشکان کشورهای هدف صادرات اقلام دامپزشکی، برگزار نماید.

لازم به ذکر است روزآمد بودن دانش دامپزشکی در ایران و وجود زیرساخت های مناسب آزمایشگاهی در هر سه بخش اجرایی، آموزشی و تحقیقاتی دامپزشکی در کشور شرایط مناسب را برای برگزاری دوره های بین المللی آموزش دامپزشکی در کشور فراهم ساخته است.

 

منبع خبر: سازمان دامپزشکی کشور

تاریخ انتشار: 1402/03/31

کلیه حقوق این سایت متعلق به اتحادیه صنعت دامپروری استان فارس می باشد