معطلی ۶ کشتی در لنگرگاه بندرامام

 

مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان از معطلی ۶ کشتی حامل نهاده‌های دامی در لنگرگاه بندر امام خمینی (ره) به دلیل مشکلات اسناد ارزی خبر داد.

حمید بدوی در خصوص آخرین وضعیت واردات نهاده‌های دامی به کشور از طریق بندر امام خمینی (ره) اظهار کرد: در حال حاضر ۶ کشتی اقیانوس پیما حامل نهاده‌های دامی در لنگرگاه بندر امام خمینی(ره) در انتظار رفع مشکل اسناد ارزی هستند.وی افزود: باید مشکل پرداخت ارز مورد نیاز برای این کشتی‌ها حل و با تامین ارز لازم، اسناد ارزی دریافت شود و سپس کشتی‌ها در بندر امام خمینی پهلوگیری و تخلیه شوند.

مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان گفت: مسئولیت تامین ارز این کشتی بر عهده دستگاه‌های متولی است که پیگیر این مساله هستند و امیدواریم هرچه سریعتر با حل مشکل اسناد ارزی شاهد پهلوگیری و تخلیه این کشتی‌ها باشیم.

بدوی ادامه داد: این ۶ کشتی حامل محموله‌های نهاده‌های دامی ذرت، جو و کنجاله هستند که به صورت برنامه‌ریزی شده از سوی شرکت پشتیبانی امور دام وارد کشور می‌شوند.

وی افزود: کار آخرین محموله‌های تخلیه شده در بندر امام خمینی (ره) در اواسط خردادماه انجام شد که ۲ فروند کشتی اقیانوس پیما حامل ۱۲۵ هزار تن نهاده دامی در این بندر پهلوگیری و تخلیه شدند.

 

منبع خبر: خبرگزاری ایسنا

تاریخ انتشار: 1402/03/31

کلیه حقوق این سایت متعلق به اتحادیه صنعت دامپروری استان فارس می باشد