فعال شدن نخستین کشتارگاه صنعتی بوشهر تا پایان سال

 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از فعال شدن نخستین کشتارگاه صنعتی این استان خبرداد.

افشین قطبی در خصوص ظرفیت تولید دام در استان بوشهر بیان کرد: تعداد دام استان اعم از سبک‌وسنگین یک میلیون رأس است. در گذشته نیز صادرات در استان انجام شده است؛ اما فعلا ممنوع است.

وی ادامه داد: ظرفیت کشتارگاه در حال احداث، 15 هزار دام سنگین و 75 هزار رأس دام سبک در سال است، فعلاً پیشرفت فیزیکی خوبی دارد، برنامه مجری این است که تا پایان سال بتواند خط کشتار را فعال کند.

افشین قطبی دررابطه‌با علت افتتاح کشتارگاه صنعتی، افزود: استان بوشهر به یک کشتارگاه خوب که هم نیازهای تولیدکنندگان و هم جامعه را تأمین کند احتیاج جدی داشت.

قطبی در خصوص مزیت کشتارگاه صنعتی اضافه کرد: بالابودن توان کشتار دام، امکان توسعه کشتار در آینده، امکان بسته‌بندی گوشت، توان ورود به صادرات گوشت، رعایت موازین بهداشتی در هنگام کشتار از مزیت‌های کشتارگاه صنعتی است.

استان بوشهر دارای ظرفیت‌های خوبی در زمینه فعالیت دامداری صنعتی و سنتی است و سال گذشته بیش از ۲۰ هزار رأس گوساله در واحدهای دامداری استان پرواربندی و روانه بازار داخل استان و سایر نقاط کشور شد. همچنین نخستین کشتارگاه تمام صنعتی دام استان بوشهر با سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیارد تومان در حال ساخت است.

 

خبر: خبرگزاری ایانا

تاریخ انتشار: 1402/03/22

کلیه حقوق این سایت متعلق به اتحادیه صنعت دامپروری استان فارس می باشد