اجرای دقیق نظارت‌های دامپزشکی بر ورود نهاده دامی به کشور

 

جلسه آموزشی با رویکرد نظارت دامپزشکی بر سایت‌های نگهداری نهاده‌های خام دامی در مجتمع بندری امام خمینی برگزار شد.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان ماهشهر با اعلام این خبر گفت: این جلسه آموزشی با حضور کارشناسان اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، روسای ادارات ستادی نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی، قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، مدیران سایت‌های نگهداری و مسولین فنی در سالن آمفی تئاتر مجتع بندری امام خمینی (ره) برگزار شد.

 

اجرای دقیق نظارت‌های دامپزشکی بر ورود نهاده دامی به کشور

مسعود خسروانی در ادامه بیان کرد در این دوره آموزشی که با تدریس روسای اداره بهداشت و نظارت و قرنطینه امنیت زیستی دامپزشکی استان برگزار گردید بر اجرای نظارت‌های دقیق بهداشتی از زمان ورود نهاده‌های خام دامی به کشور مطالبی ارائه شد.

عبداله محمدحسنی رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان در این دوره آموزشی توجهی با اشاره به الزام بکارگیری مسئولین فنی بهداشتی دامپزشک در سایت‌های نگهداری نهاده‌های وارداتی گفت: حضور تمام وقت مسئولین فنی بهداشتی در سایت بخصوص در زمان تخلیه و بارگیری جهت ارسال به اقصی نقاط کشور الزامی ست.

محمدحسنی در ادامه گفت: مسئولین فنی بهداشتی مستقر در سایت‌های نگهداری نهاده‌های دامی بازو‌های توانمند دامپزشکی استان در تامین سلامت، تضمین کیفیت و امنیت زیستی کشور هستند.

در ادامه بهمن جوشن رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی استان با بیان این مهم که ترخیص نهاده منوط به صدور گواهی حمل بهداشتی قرنطینه‌ای است افزود: مسئولین مستقر در سایت‌های نگهداری نهاده‌های دامی وارداتی می‌بایست نسبت صدور گواهی قرنطینه ایی به مقاصد و مجاز معتبر با ذکر کامل مشخصات مقصد اقدام نمایند.

جوشن همچنین گفت: نام کاربری و رمز‌های عبوری که در اختیار مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی از سوی این اداره کل جهت صدور گواهی حمل قرار میگیرد دارای بار حقوقی و قضایی می‌باشد و در صورت محرز شدن هرگونه تخلف مطابق با قوانین و مقررات برخورد خواهد شد.

 

منبع خبر: خبرگزاری صدا و سیما

تاریخ انتشار: 1402/03/21

کلیه حقوق این سایت متعلق به اتحادیه صنعت دامپروری استان فارس می باشد