ارتقای تولید فرآورده‌های بیولوژیک دامی با فناوری بومی

 

یک شرکت دانش‌بنیان با تولید داروهای بیولوژیک دامی، گامی در راستای خودکفایی و تامین نیاز صنعت دامی کشور به این فرآورده‌های راهبردی برداشته است.

ذکریا زینالی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان با اشاره به فعالیت این شرکت دانش‌بنیان در مسیر تولید فرآورده‌های دارویی و بیولوژیک دامی گفت: با توجه به اهمیت نوآوری در تولید دارو‌های پیشرفته با فناوری بالا و ضرورت عدم وابستگی به فناوری‌های خارجی در حوزه‌های راهبردی از جمله دارو و مواد بیولوژیک، بر آن شدیم در راستای کاهش ارزبری و تحقق شعار خودکفائی کشور، در مسیر تولید و تجاری‌سازی دارو‌های دانش‌بنیان گام برداریم.

این فعال حوزه دانش‌بنیان، با اشاره به اهمیت و کاربرد محصولات تولیدشده در حوزه پیش گیری و درمان سریع‌تر، هدفمندتر و ایمن‌تر برخی بیماری‌های خطرناک و اپیدمیک دام و طیور کشور، عنوان کرد: مخاطبان این محصولات دانش‌بنیان شامل دامداران و مرغداران کشور، کلینیسین‌ها و دامپزشکان، کلینیک‌ها و بیمارستان‌های دام و طیور، داروخانه‌های دامپزشکی و حوزه بهداشت و درمان حیوانات خانگی هستند.

وی با تاکید بر این‌که هیچکدام از محصولات دارویی دانش بنیان ثبت شده این شرکت به سبب فناوری، کیفیت، تاثیرگذاری سریع‌تر و ماندگاری طولانی، مشابه داخلی و حتی خارجی ندارد، افزود: نتایج کارآزمایی‌های موفق و آزمایشات دقیق، نشان دهنده پایداری بلند مدت این محصولات است.

 

منبع خبر: باشگاه خبرنگاران جوان

تاریخ انتشار: 1402/03/16

کلیه حقوق این سایت متعلق به اتحادیه صنعت دامپروری استان فارس می باشد