سومین بارانداز دام کشور پس از ۸ سال انتظار به بهره‌برداری رسید

 

صبح امروز، ۲۵ اردیبهشت ماه، با حضور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، کشتارگاه صنعتی تربت‌ حیدریه به عنوان سومین بارانداز دام کشور پس از هشت سال انتظار به بهره‌برداری رسید.

مدیر عامل کشتارگاه صنعتی تربت‌ حیدریه در حاشیه مراسم گفت: این پروژه صنعتی با سرمایه‌گذاری ۶۵۰ میلیارد ریالی با ظرفیت روزانه کشتار ۱۰۰۰ دام سبک و ۱۰۰ دام سنگین و اشتغال‌زایی ۳۵ نفر به‌ طور مستقیم پس از هشت سال انتظار به بهره‌برداری رسید.

محمد روحانی‌نژاد خاطرنشان کرد: این پروژه در زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع و زیربنای ۳۲۰۰ متر در ۲ طبقه احداث شده است.

وی افزود: برای ساخت این پروژه مبلغ ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی تسهیلات اخذ و مابقی حدود ۵۹ میلیارد تومان آورده سرمایه‌گذاران و سهامداران است.

روحانی نژاد با اشاره به اینکه بازار دام تربت‌ حیدریه به‌ عنوان بزرگترین بازار دام شرق کشور و تأمین‌کننده گوشت قرمز مشهد و شهرهای اطراف فعالیت دارد و از سویی یکی از سه مرکز بزرگ خرید و فروش دام در کشور به‌شمار می‌آید، گفت: از این شهرستان دام به کشورهای همسایه نیز صادر می‌شود.

مدیر عامل کشتارگاه صنعتی تربت‌ حیدریه حوزه گستره خدمات این کشتارگاه را شهرهای خراسان رضوی، بازار استقلال مشهد و همچنین استان‌های شمالی کشور و استان کرمان بیان کرد و افزود: یکی از مزیت‌های این پروژه علاوه بر بسته‌بندی، تهیه فرآورده‌های خونی و خوراک دام از ضایعات است.

 

منبع خبر: خبرگزاری ایسنا

تاریخ انتشار: 1402/02/25

کلیه حقوق این سایت متعلق به اتحادیه صنعت دامپروری استان فارس می باشد