سمنان استان پیشتاز کشور در مقابله با بیماری‌های دام و طیور است

 

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با اشاره به جایگاه برتر این استان در مقابله با بیماری‌های دام و طیور گفت: کانون بیماری‌های دامی در استان سال گذشته ۷۱ درصد کاهش یافت.

حسینی گفت: کانون بیماری‌های دام در استان سمنان به واسطه تامین اعتبار به هنگام برای خرید سم، واکسن و تجهیزات آزمایشگاهی، سال گذشته ۷۱ درصد کاهش یافت.

وی افزود: سمنان از ماه اسفند تا پایان مهر ماه در معرض خطر شیوع بیماری های انگلی و تب کریمه کنگو قرار دارد و تا امروز گزارشی از شیوع تب‌کریمه کنگو در استان سمنان گزارش نشد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان افزود: چهار هزار لیتر سم خریداری و عملیات سمپاشی با همراهی بسیج سازندگی به منظور پیشگیری از تب‌کریمه کنگو در حال انجام است.

حسینی گفت: مصرف گوشت مرغ در استان سمنان میانگین روزانه ۴۵ تا ۵۰ تن در روز است و جوجه‌ریزی در اسفند ماه به دلایل مسایل مختلف مانند اختلاف قیمت جوجه و نهاده که در کلان کشور رخ داد، جوجه‌ریزی کاهش یافت که این کمبود در اردیبهشت خود را نشان می‌دهد، اما میزان عرضه بر مبنای نیاز تامین می شود.

وی یادآور شد: تقاضای کاذب مورد مطالعه قرار گرفت و تقاضای گوشت مرغ در بازار کاذب است، چرا که در برخی روزها تا ۹۰ تن نیاز روزانه بازار استان سمنان رصد شده است.

 

منبع خبر: باشگاه خبرنگاران جوان

تاریخ انتشار: 1402/02/19

کلیه حقوق این سایت متعلق به اتحادیه صنعت دامپروری استان فارس می باشد