جذب 10700 دز واکسن آبله کشته جهت بزهای نژاد وارداتی

 

میزان10700 دز واکسن آبله کشته به مبلغ بیش از 16 میلیارد ریال جهت تزریق رایگان به بزهای نژاد وارداتی ازجمله بز سانن برای پیشگیری از بیماری خطرناک و کشنده آبله جذب گردیده است.

دکتر هادیان رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان طبس بیان نمود : بیماری آبله از بیماری های ویروسی بسیار خطرناک و کشنده با واگیری بسیار بالاست که در نژاد های وارداتی که ارزش اقتصادی بالایی دارند تلفات و خسارات سنگین وارد می نماید.

این بیماری با علائم جلدی و احشایی بروز نموده و درمان موثری با توجه به ویروسی بودن بیماری به ویژه در دام های وارداتی نداشته و منجر به مرگ و میر فراوان می گردد.

هادیان گفت: این شبکه با پیگیری های مستمر در طول سال اخیر بیش از ده هزار دز واکسن آبله کشته که هر دز آن هزینه بسیار بالایی برای دامداران دارد با مبلغ بیش از16 میلیارد ریال جذب و به صورت رایگان در نژاد های وارداتی تزریق نموده است و این بیماری در سطح شهرستان کنترل گردیده است.

وی گفت: این شبکه در طول سال اخیر بیش از 573000 دز واکسن های طاعون نشخوارکنندگان کوچک، بروسلوز(تب مالت)، آبله تخفیف حدت یافته ،تب برفکی که از بیماری های واگیر و خطرناک می باشد به صورت رایگان تزریق نموده است.

 

منبع خبر: اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: 1402/02/13

کلیه حقوق این سایت متعلق به اتحادیه صنعت دامپروری استان فارس می باشد