شرکت پشتیبانی امور دام عاملیت توزیع ۲۰۰ هزار تن ذرت را به شرکت هماهنگی کارخانجات خوراک دام واگذار کرد! بعلاوه سند

 

در حالی که قرار بود سامانه بازارگاه دست واسطه ها را در فروش و توزیع نهاده های دامی قطع کند اما شرکت پشتیبانی امور دام طی نامه ای عاملیت توزیع ۲۰۰ هزار تن ذرت را به شرکت هماهنگی کارخانجات خوراک دام واگذار کرد.

وزارت جهاد کشاورزی سالهاست اصرار دارد که سامانه بازارگاه با تمامی سختی ها و ایراداتش در زمان آغاز به کار، توانسته دست واسطه ها و دلالان را از بازار فروش و توزیع نهاده های دامی قطع کند و جلوی رانت و فساد و امضاهای طلایی را در این بخش مهم از تولید و اقتصاد کشور بگیرد.

اما طی ماه های اخیر و پس از اعطای مجوز توزیع جو و کنجاله سویا به تشکل انجمن صنایع خوراک دام و طیور آبزیان، اینبار محمد جعفری معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام طی نامه ای عاملیت توزیع ۲۰۰هزار تن ذرت را به شرکت هماهنگی کارخانجات خوراک، دارو و مکمل دام، طیور و آبزیان واگذار کرده است.

در این نامه خطاب به شرکت هماهنگی کارخانجات خوراک، دارو و مکمل دام آمده است: احتراما، بازگشت به نامه شماره ۶۰۰۲۱ مورخ ۱۴۰۲/۱/۲۶ مبنی بر خرید اعتباری نهاده‌های دامی، اعلام می‌دارد این شرکت آمادگی دارد عاملیت توزیع مقدار ۲۰۰ هزار تن ذرت به قیمت هر کیلوگرم ۱۱۳۰۰۰ ریال از محل مبادی ورودی کشور و هر کیلوگرم ۱۲۱۰۰۰ ریال از محل انبار استان‌ها اعم از استان آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اصفهان، البرز، ایلام، تهران، خراسان رضوی، زنجان، فارس، کردستان، گلستان، گیلان، لرستان، مرکزی، همدان و یزد به آن تشکل واگذار نمایند. لذا شایسته است پس از بازدید و رویت ذرت مذکور در مبادی ورودی و انبار استان‌ها، نسبت به ارائه لیست توزیع و برش استانی، اقدام لازم معمول فرمایند.

جالب اینجاست که این مدیر دولتی در نامه از عنوان تشکل برای این شرکت استفاده کرده است در صورتی که این شرکت یک شرکت غیر دولتی و سهامی خاص است و ذی نفعان مشخصی دارد. اما در عوض تشکل های بزرگ و فراگیری در زمینه توزیع نهاده ها و حتی کارخانجات خوراک دام در کشور وجود دارد.

حال با توجه به اینکه این اقدام عملا یعنی حذف سامانه بازارگاه و بازگشت به دوران حضور واسطه ها و احیای امضاهای طلایی و... باید دید مدیران جدید وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه چه موضعی می گیرند و آیا اجازه می دهند این روند اجرایی شود یا اینکه در اجرای قانون و جلوگیری از اعطای امتیازات ویژه به افراد، شرکت ها و تشکل های  خاص عزم راسخی دارند.

 

منبع خبر: پایگاه خبری اقتصادغذا «فود پرس»

تاریخ انتشار: 1402/02/11

کلیه حقوق این سایت متعلق به اتحادیه صنعت دامپروری استان فارس می باشد