تولید مخمر‌های پروبیوتیک با کمک دانش‌بنیان‌ها

 

مکمل‌ها و مخمر‌های پروبیوتیک از جمله فرآورده‌های مبتنی بر زیست‌فناوری و از لازمه‌های سلامت به شمار می‌روند که توسط یک شرکت دانش‌بنیان به تولید رسیده‌اند.

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان به تولید مخمر‌های پروبیوتیک برای مصارف دام و طیور اشاره کرد و گفت: حوزه فعالیت این شرکت، تولید مکمل‌های پروبیوتیک است و از آن‌جایی که نمی‌توان همه باکتری‌های مضر را از بین برد و همچنین به دلیل مقاومت‌های ایجاد شده بر اثر مصرف آنتی بیوتیک، این شرکت دانش‌بنیان طی تحقیقات بسیار گسترده اقدام به تولید مکمل‌ها و مخمر‌های پروبیوتیک برای افزایش باکتری‌های مثبت در محیط زندگی انسان و حیوان کرده است.

این فعال فناور، با اشاره به نقش پروبیوتیک‌ها در ارتقای سلامت غذایی جامعه، ادامه داد: پروبیوتیک منجر به بهبود سلامتی و کاهش مصرف آنتی بیوک‌ها می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه این محصولات نمونه داخلی و خارجی ندارند افزود: تحقیقات گسترده‌ای که طی سالیان انجام داداه‌ایم منجر به تولید محصولاتی کاملا جدید و نو در دنیا و منطبق با اقلیم ایران شده است که نمونه داخلی و خارجی نداشته، ولی مشابهاتی وجود دارد که نمونه‌های خارجی آن با کیفیت و اثربخشی بسیار پایین‌تر و قیمتی حداقل ده برابر بالاتر به بازار عرضه می‌شود.

بنا بر اعلام مرکز معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، این فعال حوزه فناوری، از رفع نیاز بازار داخلی خبر داد و گفت: آمار دقیقی برای ارزبری در این صنعت وجود ندارد، اما با توجه به بومی‌سازی و در نظر گرفتن اقلیم ایران، محصولات این شرکت منجر به کاهش ارزبری شده است.

وی به اشتغالزایی ایجاد شده در این مجموعه اشاره کرد و گفت: اگرچه اشتغالزایی ایجاد شده به طور مستقیم برای ۱۰ نفر است، ولی با درنظر گرفتن شبکه فروش، توزیع و ... این عدد برای اشتغالزایی غیرمستقیم بسیار بالاتر است.

 

منبع خبر: خبرگزاری صدا و سیما

تاریخ انتشار: 1402/02/09

کلیه حقوق این سایت متعلق به اتحادیه صنعت دامپروری استان فارس می باشد