خواص پشم شتر

 

بررسی بهترین خواص پشم شتر از دیدگاه علمی و روایی. آیا در قرآن به خواص پشم شتر اشاره شده است؟ آیا دانشمندان و پزشکان به خواص اعجاب انگیز پشم شتر دست یافته اند؟ برای پاسخ به این سوالات تا انتهای مطلب همراه ما باشید....

 

ویژگی های پشم شتر

به طور کلی خواص موی شتر از دو منظر علمی و تاریخی قابل بررسی است. ابتدا به خواص پشم از نظر علمی می پردازیم و سپس به آداب و رسوم معصومین می پردازیم. لازم به ذکر است که لباس های خز شتر نیز یکی از پرطرفدارترین هاست. خواص موی شتر در درمان بیماری ها بسیار موثر است.

 

خواص موی شتر از دیدگاه تحقیقات پزشکی

خواص پشم شتر برای دیسک کمر: دیسک کمر یکی از بیماری های شایعی است که به دلیل جابجایی دیسک بین مهره های کمر ایجاد می شود. در نتیجه، کمربندی که بتواند مهره‌ها را محکم در پشت قرار دهد، بر درمان دیسک کمر تأثیر می‌گذارد. برای بررسی کامل خواص پشم شتر به لینک زیر مراجعه کنید:

https://darmanshoo.ir/2023/02/07/%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5-%D9%BE%D8%B4%D9%85-%D8%B4%D8%AA%D8%B1/

ضد حساسیت: با توجه به بافت نرم و ظرفیت ضد باکتریایی پوست شتر، این پشم را می توان به عنوان پارچه ضد حساسیت معرفی کرد. همانطور که می دانید موجودات ریز درون پوست شتر وجود دارند که با باکتری ها و موجودات مضر بدن مبارزه می کنند. در نتیجه، این موجودات باعث ایجاد حساسیت زایی در پشم شدند. برای برخی از بیماری های پوستی استفاده از پشم شتر نیز توصیه می شود.

تسکین درد: برخی از افراد به دلیل کهولت سن یا کار سنگین، درد مزمن کمر یا پا دارند. بنابراین استفاده از پشم شتر توصیه می شود. موی شتر با ایجاد گرما گردش خون را التیام می بخشد و درد را التیام می بخشد. برای درمان کمردرد می توانید از کمربند پشمی شتر و برای درد ساق پا از شلوار پشم شتری یا جوراب پشم شتری استفاده کنید.

گرم بمانید: در فصل سرد امسال همه ما به دنبال لباس های گرم و سبک هستیم. لباس های پشم شتر یکی از گرم ترین لباس های جهان است. خواص پشم شتر برای حفظ حرارت بدن بر همگان آشکار است. برای گرم نگه داشتن می توانید از پوست شتر استفاده کنید.

رفع کبودی بدن: یکی از مهمترین خواص پشم شتر خاصیت میکرو ماساژ آن است. بافت زنده روی پشم شتر ماهیچه های بدن را تحریک می کند. بنابراین با استفاده از لباس های پشم شتر به راحتی می توانید درد ناشی از کبودی را التیام بخشید.

جذب رطوبت: موی شتر رطوبت بدن را جذب می کند. در نتیجه، با جذب رطوبت بدن از پشم، احساس سبکی خواهید کرد. البته مقاومت در برابر رطوبت یکی از مهمترین خواص پشم شتر است.

خواص ضد آرتروز: یکی از خواص مهم موی شتر خاصیت ضد آرتروز آن است. زیرا با گرم و ثابت نگه داشتن مفاصل بدن، سلامت آنها را تضمین می کند.

 

خواص پشم شتر از دیدگاه قرآن و حدیث:

آیه پنجم سوره نیکسال می فرماید: «وَا أَنْ لَهُمْ لَهُمْ لَهُمْ مِنْ لَهُمْ مِنْ أَجْلَمْ وَ مِنْهُمْ» از این آیه می توان دریافت که خداوند چهارپایان (شتر، گاو، شتر، گاو، شتر) را آفریده است. و گوسفند) به دلیل فواید فراوانی که برای مردم دارند. از نظر قرآن استفاده از پشم گاو توصیه شده است.

در آیه 80 سوره نحل نیز خداوند می فرماید: «سوگند به خدا... من کذب مال... و من أسواف و بار و اشیا و اشیا الی آخر». در این آیه خداوند به شما فرمود که خانه های خود را از پوست و موی حیوانات بسازید. همچنین برخی از مفسران این آیه را به ساختن لباس از پشم چهارپایان (شتر، گاو، گوسفند) نسبت می دهند. مشخص است که خواص موی شتر چندین بار در قرآن آمده است.

 

منبع خبر: اخبار رسمی

تاریخ انتشار: 1402/02/04

کلیه حقوق این سایت متعلق به اتحادیه صنعت دامپروری استان فارس می باشد