تولد عجیب گوساله‌ دوسر؛ عکس

 

گاوی در مزرعه‌ای در نوادا (ایالات متحده آمریکا) در اولین زایمان خود، یک گوساله دوسر به‌ دنیا آورد. اتفاقی که معمولا به‌دلیل جهش، یکی در هر ۲۵۰۰ تولد رخ می‌دهد.

لزلی، ۳۸ ساله، صاحب مزرعه‌ای در نوادا، به کمک گاو خود که برای اولین بار زایمان می‌کرد و به نظر می‌رسید، زایمان سختی دارد، رفت. او توضیح داد، «جثه گوساله موقع تولد کوچک بود و ما توقع داشتیم زایمان گاو راحت‌تر باشد. اما از دیدن سر بسیار بزرگ گوساله تعجب کردیم و تقریبا یک دقیقه طول کشید تا بتوانیم چیزی را که می‌دیدیم، درک کنیم. گوساله، دو تا سر داشت

او ادامه داد، «از دیدن گوساله‌ای که روی کاه‌ها دراز کشیده بود و دو سر خود را به‌سختی تکان می‌داد، بسیار تعجب کرده بودیم.»

لزلی، پرورش‌دهنده حرفه‌ای گاو است و سال‌های زیادی است که در مزارع پرورش گاو کار می‌کند و این اولین بار بود که تولد گوساله‌ای دو سر را می‌دید.

دانشمندان به چندسری، پلی‌سفالی (Polycephaly) می‌گویند و این مشکل در حیواناتی چون گربه‌، گاو، بز، خوک، گوسفند، موش، پرندگان و لاک‌پشت و همچنین انسان دیده شده است.

وقتی جنین درحال تقسیم شدن به دو جنین و رشد دو جنین همسان است، تصادفی در اثر نوعی جهش، کار خود را به‌درستی انجام نمی‌دهد و تقسیم به‌طور کامل صورت نمی‌گیرد و به همین دلیل شاهد نقص‌هایی در موجودات تولدیافته می‌شویم.

متاسفانه این گوساله زنده نماند اما گوساله‌های دوسر دیگری وجود دارد که چند سال بیشتر زندگی کرده بودند.

 

منبع خبر: خبر آنلاین

تاریخ انتشار: 1402/01/26

کلیه حقوق این سایت متعلق به اتحادیه صنعت دامپروری استان فارس می باشد