خرید نهاده‌های دامی با قیمتی پایین‌تر از بازار برای عشایر؛ تحقق وام ۴ درصد برای عشایر استان تهران

 

مدیر امور عشایر استان تهران با اشاره به خرید نهاده‌های دامی با قیمتی پایین تر از بازار برای عشایر استان تهران از تحقق ۱۰۰ میلیارد تومان وام ۴ درصد برای عشایر استان تهران در قالب تبصره ۱۶ قانون بودجه در طول سال ۱۴۰۱ خبر داد.

فرشید ذبیحی درباره اقدامات مدیریت امور عشایر استان تهران همزمان با اغاز کوچ بهاره عشایر استان تهران گفت: از اواسط فروردین ماه کوچ عشایر استان تهران اغاز می شود و حدود یک هزارو ۸۰۰ خانوار از جنوب شرقی استان تهران به سمت مناطق ییلاقی حرکت می کنند و ظرف حدود یک ماه و نیم خود را به این مناطق در دشت لار می رسانند.

وی افزود: در تمام طول مسیر کوچ به عنوان امور عشایر استان تهران هماهنگی لازم برای تردد عشایر و دام از معابر و جاده‌های برون شهری، ارائه خدمات بهداشتی به عشایر، واکسیناسیون و سایر خدمات دامپزشکی، تأمین آب شرب بهداشتی، مرمت و بازگشایی مسیرهای عشایری را فراهم می کنیم تا به مناطق ییلاقی برسند. در فصل کوچ یک هزارو ۴۰۰ خانوار از عشایر استان تهران هستند و مابقی نیز از سایر استانها به مناطق ییلاقی استان تهران می ایند. ییلاق از ۱۵ خردادماه تا اواخر شهریورماه ادامه دارد و در این ایام عشایر در این مناطق حضور دارند.

وی ادامه داد: در حقیقت در سال جاری حدود ۴۰۰ خانوار عشایر مهمان از استان‌ های قم، البرز، مرکزی و سمنان در مناطق ییلاقی شهرستان های فیروزکوه، دماوند و شمیرانات مستقر خواهند شد و هماهنگی خوبی با استانداری و سایر دستگاه های مرتبط صورت گرفته تا خدمات رسانی مناسبی به عشایر داشته باشیم.

مدیر امور عشایر استان تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به برگزاری همایش ایلات و عشایر در میدان آزادی در ایام نوروز اشاره کرد و افزود: امیدواریم در سال اینده بتوانیم این همایش در سطحی گسترده تر در تهران برگزار کنیم. امسال در ایام نوروز باتوجه به برنامه ریزی برای سفرهای نوروزی در سطح دولت و ستاد سفرهای نوروزی امور عشایر استان تهران نیز به عنوان یکی از اعضای این ستاد اقدامات خوبی را انجام داد.

وی ادامه داد: در ورودی و خروجی‌های شهر تهران و ۱۲ نقطه از چادرهای عشایری بهره گرفته شد تا مسافرانی که قصد ورود به شهر دارند علاوه بر ایجاد شناخت از عشایر امکان استراحت مسافرین نیز فراهم شده بود و شهروندان می‌توانستند از تولیدات و دستاوردهای حوزه عشایری استفاده کنند و به این ترتیب آشنایی با فرهنگ و زندگی عشایری نیز محقق شد.

ذبیحی تاکید کرد: از روز ۲۸ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه بیش از ۲۰ هزار مسافران نوروزی از این کمپ های عشایری در شهر و شهرستان های تهران بازدید کردند.

وی در تشریح تسهیلاتی که برای عشایر استان تهران در نظر گرفته شده است گفت: در سال گذشته با حذف ارز ترجیحی قیمت نهاده های دامی بسیار بالا رفت و مشکلاتی را برای عشایر ایجاد کرد اما توانستیم تعهدی به این قشر از جامعه بدهیم و در نهایت نهاده را با قیمتی پایین تر به دست انها برسانیم. همچنین در قالب تبصره ۱۶ قانون بودجه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان وام ۴ درصد برای عشایر در سال گذشته محقق شد.

 

منبع خبر: خبرگزاری ایسنا

تاریخ انتشار: 1402/01/24

کلیه حقوق این سایت متعلق به اتحادیه صنعت دامپروری استان فارس می باشد