تحقق 130 درصدی پیش بینی واکسیناسیون تب برفکی دام سنگین در شهرستان کاشمر

 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کاشمر گفت: در راستای پیشگیری از بیماری تب برفکی، شبکه دامپزشکی شهرستان در سال 1401 بالغ بر72 هزار راس دام را علیه بیماری تب برفکی واکسینه کرده است.

دکتر خانزاده اعلام کرد: با استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی و دولتی در طی سال 1401  بالغ بر هزار 5 هزار  رأس دام سنگین  و67 هزار رأس دام سبک را علیه بیماری تب برفکی ایمن کرده است.

وی افزود: واکسیناسیون تب برفکی در سال گذشته در قالب دو طرح در جمعیت دام سبک و سنگین روستایی و با استفاده از توان بخش دولتی و خصوصی اجرا گردیده است و این شبکه با واکسیناسیون 9 هزار و 416  نوبت سر دام  سنگین به میزان 130 درصدی پیش بینی واکسیناسیون دام سنگین و 100 درصدی پیش بینی واکسیناسیون دام سبک به تعداد 101 هزارو 202 راس   پوشش واکسیناسیون تب برفکی در شهرستان را داشته است.

دکتر خانزاده  ضمن اشاره به اینکه تب برفکی بیماری ویروسی دام های سبک و سنگین بوده که قدرت سرایت بالایی داشته و خسارات اقتصادی زیادی به صنعت دامپروری تحمیل می نماید گفت: شبکه دامپزشکی با انجام واکسیناسیون یکپارچه و سراسری، رصد و پایش بیماری، نمونه برداری، فعالیت های آموزشی و ترویجی و اعمال قرنطینه های بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه لازم، با تمامی توان سعی در پیشگیری و کنترل حداکثری این بیماری دارد.

این مقام مسئول در پایان از دامداران درخواست کرد در سال جدید به منظور جلوگیری از بروز و شیوع بیماری تب برفکی در دامداری های خود، ضمن رعایت شرایط امنیت زیستی، در فواصل زمانی منظم نسبت به انجام واکسیناسیون تب برفکی توسط مراکز مایه کوبی و افراد مجاز اقدام نموده تا از درگیری دام های خود و منطقه به بیماری خطرناک و مسری تب برفکی جلوگیری نمایند.

 

منبع خبر: اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی

تاریخ انتشار: 1402/01/21

 

کلیه حقوق این سایت متعلق به اتحادیه صنعت دامپروری استان فارس می باشد