جریمه ۷۰۲ هزار تومانی برای ورود زودتر از تقویم کوچ دام به مراتع

 

جریمه برای هر راس دام گوسفند که زودتر از موعد تقویم کوچ وارد مراتع چهارمحال و بختیاری شود، ۷۰۲ هزار تومان است.

اصغر احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دامداران قبل از تقویم چرا که امسال ۲۵ اردیبهشت تعیین شده است حق ورود دام خود به مراتع استان را ندارند، گفت: در صورت رعایت نکردن این موضوع جریمه در انتظار دامداران و عشایر خواهد بود.

وی افزود: اگر چه اطلاع‌رسانی گسترده‌ای به عشایر و دامداران محلی برای رعایت تقویم کوچ انجام گرفته است، اما با این وجود ایستگاه‌های بازرسی در ۶ گلوگاه ورودی استان مستقر شده است تا از ورود عشایر به استان جلوگیری شود.

احمدی ادامه داد: همچنین در هر شهرستان سه گروه سیار ساماندهی شده است تا دامداران محلی تقویم کوچ را رعایت کنند و پیش از موعد دام خود را وارد مراتع نکنند.

وی با بیان اینکه جریمه برای هر راس دام گوسفند که زودتر از موعد تقویم کوچ وارد مراتع استان شود، ۷۰۲ هزار تومان است، اظهار داشت: علاوه‌بر آن طبق قانون، دامدارانی که خارج از تقویم چرا دام خود را وارد مراتع کنند به سبب آسیب به خاک و پوشش گیاهی می‌شوند می‌توان پروانه چرای آن‌ها را نیز ابطال کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه به ازای افزایش هر میلیمتر بارندگی ۸۰ کیلوگرم علوفه در هکتار افزایش پیدا می‌کند، افزود: امسال وضعیت مراتع استان نسبت به سال‌های گذشته از وضعیت بهتری برخوردار است.         

 

منبع خبر: باشگاه خبرنگاران جوان

تاریخ انتشار: 1402/01/21

کلیه حقوق این سایت متعلق به اتحادیه صنعت دامپروری استان فارس می باشد