تولید ۷۳۰ هزار تن شیر در واحد‌های دامی استان قزوین

 

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از تولید ۷۳۰ هزار تن شیر در واحد‌های دامی این استان طی یک سال گذشته خبر داد.

محمد میربابایی افزود: این میزان شیر تولیدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته کهتولید ۷۳۰ هزار تن شیر در واحد‌های دامی قزوین ۷۳۶ هزار تن بوده کاهش جزیی داشته که این کاهش با توجه به تعدیل نرخ ارز خصوصا در واحد‌های دامداری روستایی اتفاق افتاده است.

 وی، مهم‌ترین عوامل قابل توجه بودن تولید شیر در استان قزوین را وجود واحد‌های پرورش گاو شیری صنعتی با ظرفیت بالا و وجود دام‌های ارزشمند پر تولید دانست و گفت: قزوین با میانگین تولید ۴۲ کیلوگرم شیرخام رتبه اول میانگین تولید این محصول را در کشور داراست.

 میربابایی یادآور شد: استان قزوین رتبه پنجم تولید شیر در کشور را دارد و بیشترین میزان تولید شیر در شهرستان قزوین با ۳۱ درصد و آبیک با ۲۷ درصد تولید شده است.

 این مسوول افزود: حدود ۷۰ درصد شیر تولید شده در دامداری‌های استان قزوین به سایر استان‌ها عرضه می‌شود.

وی اضافه کرد: استان قزوین از قطب‌های تولید شیر در کشور به شمار می‌رود و شیر مورد نیاز بسیاری از کارخانجات لبنی را تامین می‌کند.

 به گفته این مسوول، مهم‌ترین خصوصیات شیر قزوین حجم بالای تولید صنعتی است که به لحاظ استاندارد بالا مورد استفاده کارخانجات فرآورده‌های لبنی قرار می‌گیرد.

 

منبع خبر: خبرگزاری صدا و سیما

تاریخ انتشار: 1402/01/19

کلیه حقوق این سایت متعلق به اتحادیه صنعت دامپروری استان فارس می باشد