دامپزشکی بر قیمت دارو، واکسن و مکمل ها نظارت می کند / قرنطینه ۵ استان کشور به دلیل شیوع سویه جدید تب برفکی در عراق

 

رییس سازمان دامپزشکی گفت: سویه جدید تب برفکی در کشور عراق شیوع پیدا کرده است سازمان دامپزشکی علاوه بر بستن مرزها با کشور عراق، ۵ استان هم مرز کشور با عراق را نیز قرنطینه کرد. این استان ها شامل، ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی و خوزستان است.

محمد آقامیری، رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: در راستای حمایت از تولیدکننده و دامداران سازمان دامپزشکی نظارت بر قیمت را بخشی از وظایف خود قرار داده است.

وی با اشاره به این که نظارت بر قیمت دارو، واکسن و مکمل های خوراک دام است افزود: اگر قیمت این کالاها افزایش پیدا کند خرید آن از توان بسیاری از دامداران خارج می شود و در پی آن شیوع بیماری ها افزایش می یابد.

آقامیری گفت: سویه جدید تب برفکی در کشور عراق شیوع پیدا کرده است و روز جمعه گزارشی از شیوع آن در وان ترکیه منتشر شد. از ابتدای شیوع بیماری سازمان دامپزشکی به سرعت ورود کرد.

وی ادامه داد: سازمان دامپزشکی علاوه بر بستن مرزها با کشور عراق، ۵ استان هم مرز کشور با عراق را نیز قرنطینه کرد.  این استان ها شامل، ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی و خوزستان است.

رییس سازمان دامپزشکی گفت: در حال حاضر ورود دام زنده از این ۵ استان به سایر استان ها ممنوع است و تنها لاشه پس از تائید سلامت امکان ورود دارد.  برای کاهش احتمالا مشکل فروش دام دامداران در استان های مذکور با دستور وزیر جهاد کشاورزی شرکت پشتیبانی امور دام اقدام به خرید کرده است.

 

منبع خبر: اقتصاد آنلاین

 تاریخ انتشار: 1401/12/21

کلیه حقوق این سایت متعلق به اتحادیه صنعت دامپروری استان فارس می باشد