چالش‌های تولید کنندگان داروهای دامی، مالیات صفر شود

 

شرایط حاکم برتولیدکنندگان داروهای دامی بسیارسخت‌تر از دست اندرکاران داروهای انسانی است و به منظور تصحیح این شرایط مالیات باید صفر شود.

بیست و ششمین جلسه کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران با حضور رئیس سازمان دامپزشکی ، فعالان اقتصادی و تولید کنندگان محصولات دامی به میزبانی اتاق تهران برگزار شد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در این نشست از واردات کالا و دارویی که در کشور توان تولید آن است شدیداً انتقاد کرد و گفت: کمیته ای تشکیل شده تا صادرات به دیگر کشور ها نیز مورد ارزیابی قرار گیرد.همچنین مالیات بر ارزش افزوده باید اصلاح و با حضور نمایندگانی از بخش خصوصی و دولتی بررسی شود.

سیدمحمد آقامیری افزود: ۹ قلم کالای مربوط به داروی دام ممنوع از واردات هستند و در داخل کشور نیز تولید نمی شوند، در حالی که طبق نص صریح قانون دولت تنها در مورد مشروبات الکلی، اسلحه و مواد مخدر اجازه چنین کاری را دارد و در مورد بقیه می تواند تعرفه بر واردات را اعمال کنند.

رئیس سازمان دامپزشکی گفت: در سازمان دامپزشکی از محصولات دانش بنیان و ایرانی استقبال می کنیم و به طور سرزده نمایندگانی را به شرکت های خارجی که از آن ها فعالان اقتصادی خرید دارند رفته و آنها را مورد ارزیابی قرار می.دهیم و همچنین آماده هستیم تا جلساتی را با صاحبنظران محصولات دامی در مورد مشکلات، موانع پیش‌رو، کسب و کار و پیدا کردن راه حل بگذاریم.

 

شرایط سخت تولید کنندگان دارو های دامی

حمید رضا توکلی، دبیر انجمن وارد کنندگان دارو، افزودنی و مواد بیولوژیک دام نیز با انتقاد از عدم اختصاص ارز نیمایی برای واردات دارو و واکسن های دامی گفت: یکی از دلایل افزایش قیمت دارو و نهاده های دامی افزایش هزینه ثبت و فوب محصولات است و به منظور کاهش قیمت باید شرکت های مرتبط از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شوند.

دبیر سندیکای تولیدکنندگان و صادرکنندگان داروهای دامپزشکی نیز در ادامه گفت: شرایط حاکم بر تولید کنندگان داروهای دامی بسیار سخت‌تر از دست اندر کاران داروهای انسانی است و اگر مالیات بر ارزش افزوده مواد اولیه صفر نشود این شرایط تصحیح نخواهد شد.

 

عزت‌اله محمدپور افزود: قانون سپرده گذاری پیش از ثبت سفارش برای تولید کنندگان ایجاد مشکل کرده است.

 

منبع خبر: بازار

 تاریخ انتشار: 1401/12/08

کلیه حقوق این سایت متعلق به اتحادیه صنعت دامپروری استان فارس می باشد