رابطه منطقی بین قیمت گوشت و دام وجود ندارد / ممنوعیت ورود گوشت گرم خارجی در دستور کار

 

مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: در حال حاضر رابطه منطقی بین قیمت گوشت و دام وجود ندارد و قیمت گوشت حباب دارد و مدیریت این بازار بر عهده کسانی است که در بازار گوشت فعالیت دارند.

افشین صدر دادرس مدیرعامل اتحادیه دام سبک، درباره گرانی قیمت گوشت قرمز اظهار کرد: گوشت قرمز از شمول نرخ گذاری خارج شده است و در حال حاضر قیمت‌ها مقطعی است و گوشت قرمز نرخ مصوب ندارد.

 

گوشت منجمد برزیلی از بندرعباس وارد کشور شد

وی با بیان اینکه اعلام قیمت گوشت وظیفه این اتحادیه نیست،‌ گفت: کنترل قیمت گوشت باید در بازار بررسی شود، اقداماتی  از جمله ورود گوشت گرم خارجی به کشور برای کنترل این بازار در دستور کار است که امیدواریم این اقدامات برای کنترل قیمت گوشت جوابگو باشد.

صدر دادرس مدیرعامل اتحادیه دام سبک تصریح کرد: در حال حاضر رابطه منطقی بین قیمت گوشت و دام وجود ندارد و قیمت گوشت حباب دارد و مدیریت این بازار بر عهده کسانی است که در بازار گوشت فعالیت دارند.

 

دلیل گرانی گوشت قرمز

صدر دادرس درباره دلایل گرانی گوشت قرمز بیان کرد: از سه سال گذشته هشدار داده بودیم که اگر از گوشت داخلی حمایت‌ نشود،‌به جایی می‌رسیم که دیگر دامی وجود نداشته باشد که متاسفانه این هشدارها به جایی نرسید.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک تصریح کرد: سهمیه گوسفند مولد را در سال‌های اخیر کاهش دادند. نتیجه آن این شد که پرورش دام کاهش و قیمت گوشت افزایش یافت و مصرف کننده توان خرید آن را نداشت. برهمین اساس دامداران مولد و دچار ضرر و زیان شدند.

وی با بیان اینکه علت گرانی گوشت ندادن دام به بازار نیست، افزود: همچنین سال گذشته کشتار تعداد زیادی از دام‌های مولد اتفاق افتاد. از ابتدای بهار سال جاری نیز تعداد دام سبک نسبت به سال‌های قبل افزایش داشت و در زمستان دام پروار نداشتیم که علت گرانی گوشت همین است.

 

منبع خبر: ایسکانیوز

 تاریخ انتشار: 1401/12/06

کلیه حقوق این سایت متعلق به اتحادیه صنعت دامپروری استان فارس می باشد