دامداران، بیماری آنتروتوکسمی را جدی بگیرند

 

رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک گفت: آنتروتوکسمی به دلیل تغییر ناگهانی از یک جیره غذایی دستی به جیره غذایی جدید است که این موضوع باید جدی گرفته شود.

مجید اسدی با بیان اینکه با توجه به تغییر شرایط جوی و گرم شدن تدریجی هوا، دامداران اقدام به جابه‌جایی دام‌ها برای چرا می‌کنند که این می‌تواند باعث بیماری و تلفات ناگهانی شود، گفت: وقوع بیماری آنتروتوکسمی به دلیل تغییر ناگهانی از یک جیره غذایی دستی به جیره غذایی جدید است که این موضوع باید از سوی دامداران جدی گرفته شود.

او بیان کرد: گوسفندان و بز‌ها برای اینکه از بیماری آنتروتوکسمی در امان بمانند و جان خود را در اثر این بیماری از دست ندهند باید حداقل ۱۵ روز قبل از تغییر جیره حتما واکسینه شوند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک تصریح کرد: جمعیت دام شهرستان شهربابک حدود ۶۰۰ هزار راس گوسفند و بز است که اهمیت واکسیناسیون علیه بیماری آنتروتوکسمی با توجه به حجم بالای دام شهرستان را دوچندان میکند.

او افزود: دامداران راه‌های پیشگیری از بیماری آنتروتوکسمی (پر خوری) شامل: انجام واکسیناسیون به‌موقع و تزریق یادآور واکسن پس از ۲ هفته، کنترل بهداشتی حمل و نقل دام، رعایت شرایط بهداشتی جایگاه دام‌ها را جدی بگیرند تا از خسارات احتمالی این بیماری کشنده در امان بمانند.

 

منبع خبر: باشگاه خبرنگاران جوان

 تاریخ انتشار: 1401/12/03

کلیه حقوق این سایت متعلق به اتحادیه صنعت دامپروری استان فارس می باشد