کتاب « مشکلات تولید مثلی رایج در گاوها و سگ ها» منتشر شد

 

کتاب « مشکلات تولید مثلی رایج در گاوها و سگ ها» به تألیف هارندرا کومار، سوکدب و R.B.Rai و توسط دکتر ناصر شمس اسفندآبادی عضو هیئت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهرکرد و دکتر سید پوریا حسینی رزیدنت مامایی و بیماری های تولید مثل دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهرکرد و پرنیان اعظمی فر دانشجوی دکتری عمومی دانشکده دامپزشکی دانشگاه گرمسار ترجمه و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری منتشر شد.

کتاب « مشکلات تولید مثلی رایج در گاوها و سگ ها» به تألیف هارندرا کومار، سوکدب و R.B.Rai و توسط دکتر ناصر شمس اسفندآبادی عضو هیئت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهرکرد و دکتر سید پوریا حسینی رزیدنت مامایی و بیماری های تولید مثل دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهرکرد و پرنیان اعظمی فر دانشجوی دکتری عمومی دانشکده دامپزشکی دانشگاه گرمسار در 126 صفحه در قطع رقعی، ترجمه و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی استان وارد بازار نشر شده است.

در معرفی کتاب آمده است: از گذشته تا امروز، باروری و تولید، از اولویت ها و اهداف اصلی در صنعت گاو شیری بوده است. پیش نیاز دست یابی به این امر نیازمند آشنایی کامل با بیماری ها و اختلالات مهم تولید مثلی و تلاش در جهت درمان و رفع آن ها است. کتابچه حاضر از جمله گردآوری های مفید در علم پزشکی است که مجموعه ای از شایع ترین اختلالات و بیماری های تولید مثل موجود در سه گونه از حیوانات شامل گاوها، گاومیش ها و سگ ها که ممکن است دامپزشکان بیشترین مواجهه با آن را در طول طبابت خود داشته باشند، به طور خلاصه و کاملاً کاربردی تدوین کرده است. در هر بخش از اختلالات، علائم بالینی، تشخیص و درمان به صورت تیتروار و روان بیان شده و سهولت مطالعۀ آن را دو چندان می نماید.

در ضمن این کتابچه به شیوه ای بسیار ساده و روان تحریر شده تا دانشجویان و افراد فعال در حوزۀ دامپزشکی، بتواند با مشکلات رایج تولید مثل در گاوهای شیری و همچنین حیوانات خانگی آشنا و نحوۀ برخورد با آن را دریابند. این کتابچه اطلاعات مفیدی را در مورد درمان ناهنجاری های رایج تولید مثلی مانند: آنستروس، واکلی، جفت ماندگی، پرولاپس دهانۀ رحم یا رحم، سقط، اندومتریت، متریت، چرخش رحم و غیره در گاوها و بوفالوها در اختیار قرار می دهد. به طور مشابه، تلاش شده است تا شایع ترین اختلالات تولید مثلی و مدیریت آن ها در سگ ها نیز در آن گنجانده شود.

یاد آور می شود انتشارات جهاد دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری که به صورت تخصصی در حوزه نشر دانشگاهی فعالیت می کند، تلاش می کند در کوتاه ترین زمان ممکن آثار دانشگاهیان و اساتید (اعم از تالیف و ترجمه و پایان نامه های شاخص دانشجویی) را به چاپ برساند و اساتید دانشگاهی و صاحب نظران و مولفان می توانند برای اخذ مشاوره در خصوص مراحل تالیف کتاب و چاپ آثار خود به دفتر انتشارات جهاد دانشگاهی استان واقع در دانشگاه شهرکرد- جنب دانشکده منابع طبیعی- معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی مراجعه کرده و یا با شماره 32320323یا 32320070 و در روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته در ساعات 8 تا 16 تماس حاصل کنند. همچنین تارگاه jchb.ir برای کسب اطلاعات بیشتر اعلام می شود.

در ضمن برای تهیه کتابِ « مشکلات تولید مثلی رایج در گاوها و سگ ها» می‌توانید از درگاه اینترنتی زیر اقدام به خرید نمایید:

16book.ir

 

منبع خبر: سایت جهاد دانشگاهی

 تاریخ انتشار: 1401/11/30

کلیه حقوق این سایت متعلق به اتحادیه صنعت دامپروری استان فارس می باشد