آغاز پرواربندی ۱۱۰ هزار راس دام سبک و سنگین

 

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان از آغاز عملیات پرواربندی ۱۱۰ هزار راس دام سبک و سنگین در این مجتمع برای تامین گوشت مورد نیاز بازار خبر داد.

محمدی با اشاره به اجرای طرح تولید قراردادی گوشت در چهار نقطه کشور گفت: شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان بعنوان قطب تولید قراردادی گوشت در شمال غرب کشور انتخاب شده و در این راستا برای تولید بیشتر، عملیات پرواربندی ۱۰ هزار راس دام سنگین و ۱۰۰ هزار راس دام سبک در شرکت آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان درخصوص تامین نهاده‌های دامی برای پرواربندی هم گفت: نهاده‌های دامی برای اجرای این طرح با حمایت شرکت پشتیبانی امور دام کشور و از طریق اتحادیه دامداران استان اردبیل تامین شده و دام‌ها پس از پرواربندی تحویل شرکت پشتیبانی امور دام می‌شود.

محمدی افزود: اخیراً برای تنظیم بازار گوشت کشور، حمایت از مصرف کنندگان و کنترل گرانی، تعدادی از دام‌های پرواری سنگین بارگیری و در کشتارگاه‌های تهران ذبح شده و در بازار هدف عرضه شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بازار کشور نیاز مبرم به گوشت گوسفند داشته و به همین منظور فاز اول پرواربندی دام سبک با ۲۰ هزار راس و در فاز‌های بعدی به ۱۰۰ هزار راس خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان همچنین در خصوص اقدامات انجام شده برای احیای اراضی این مجتمع گفت: سه هزار هکتار زمین دیم در مجتمع کشت و صنعت مغان وجود دارد که یک هزار هکتار آن زهدار است و تلاش بر این است اراضی دیم این شرکت به آبی تبدیل شود تا ضمن افزایش تولید، تغییر الگوی کشت هم مدنظر قرار بگیرد.

محمدی افزود: با سرمایه‌گذاری در سامانه‌های مدرن و مکانیزه آبیاری برای احیای اراضی کشت و صنعت و دامپروری مغان گام‌های مهم و زیربنایی برداشته شده که تحقق و بهره برداری از آن‌ها منجر به تحول اقتصادی بزرگ در شرکت خواهد شد.

 

منبع خبر: خبرگزاری صدا و سیما

 تاریخ انتشار: 1401/11/25

کلیه حقوق این سایت متعلق به اتحادیه صنعت دامپروری استان فارس می باشد