سلامت شیر بعنوان پر مصرف ترین فرآورده خام دامی تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی

 

با توجه به وظیفه ذاتی دامپزشکی در تأمین کیفیت، سلامت و بهداشتی بودن فرآورده‌های خام دامی، شیر خام بعنوان پرمصرف‌ترین فرآورده تحت نظارت و بازرسی دامپزشکی تولید، توزیع و عرضه می‌شود.

دکتر اسماعیلی رئیس شبکه دامپزشکی فردوس گفت: اجرای تضمین کیفیت و سلامت مواد غذایی  با منشاء دامی، با اقدامات و نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی از مراکز تولید فرآورده‌های خام دامی شروع و تا سفره خانواده ادامه دارد.

وی گفت: تولید و عرضه شیر خام سالم وابسته به بهداشتی بودن اماکن دامی، شیوه‌های نوین پرورش، آموزش بهره‌بردارن، فرهنگ‌سازی مصرف شیر خام سالم و ایمن‌سازی جمعیت دامی شهرستان در برابر بیماری‌های مشترک بین انسان و دام می‌باشد.

همپنین با کاهش مخاطرات بهداشتی شیر در دامداری‌ها با تجهیز و نوسازی بهداشتی محیط دامداری، سالن شیردوشی و آزمایشگاه  شیر و ساماندهی بهداشتی مراکز جمع آوری و ناوگان حمل و نقل شیر خام از دامداری‌ها به مراکز و کارخانجات لبنی می‌توان سلامت مصرف‌کنندگان را تضمین و از بروز و شیوع احتمالی بیماریهای خطرناک مشترک بین انسان و دام و فرآورده‌های خام دامی پیشگیری کرد.

وی در ادامه افزود: در شهرستان سه مرکز جمع‌آوری شیر وجود دارد که روزانه مقدار 30 تن شیر خام با نظارت بهداشتی توسط دامپزشکی به خارج استان حمل می‌کند.

 

منبع خبر: اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی

تاریخ انتشار: 1401/11/18

کلیه حقوق این سایت متعلق به اتحادیه صنعت دامپروری استان فارس می باشد