تولید محصولی دانش‌بنیان برای سلامت دستگاه گوارش و تنفس توسط محققان دانشگاه اصفهان

 

پس از سه سال تحقیق و پژوهش پژوهشگران دانشگاه اصفهان بر روی آغوز گاو محصولی نوآورانه و دانش‌بنیان تولید شد که دارای آنتی‌بادی است و سلامت دستگاه گوارش و تنفس را ارتقا می‌دهد.

بوذری و نیلی دو پژوهشگر دانشگاه اصفهان، در سه سال تحقیق، موفق به تولید این محصول نوآورانه شدند.

تولید محصول دانش بنیان شیر فراویژه نوزا با همکاری مرکز پژوهشی ویروس‌شناسی دانشگاه اصفهان و شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در شرکت فناور نوآوران واکسن زیتون اصفهان تولید می‌شود.

بوذری استاد دانشکده علوم زیستی و فناوری دانشگاه اصفهان در این خصوص اظهار داشت: این محصول، می تواند برای پیشگیری و کمک به درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار بگیرد.

نیلی احمد آبادی معاونت مرکز پژوهشی ویروس‌شناسی دانشگاه اصفهان نیز در خصوص این محصول اظهارکرد: آنتی بادی هایی که در درون این شیر هست و آغوز فراویژه ای که در داخل آن وجود دارد باعث ارتقای سطح سلامت می شود به این صورت که آنتی‌بادی به صورت اختصاصی با عوامل بیماری‌زا اتصال پیدا می‌کند و در دستگاه گوارش و قسمت فوقانی دستگاه تنفس آن‌ها را غیر فعال می‌کند

شایان ذکر است، شیر پاستوریزه حاوی آغوز فراویژه که در گروه های علمی بین‌المللی هم تایید شده ، اکنون به تولید رسیده‌است.

محمدرضا هادی مدیر عامل شرکت تولید شیر و فرآورده های لبنی پاستوریزه نیز تصریح‌کرد: بر اساس درخواست متقاضیان آمادگی این را داریم که در هشت شیفت حدود ۱۵۰ هزار واحد از این محصول را روانه بازار کنیم .

در حال حاضر، بر اساس تقاضا روزانه حدود ۵ هزار واحد از این محصول در حال تولید است.

 

منبع خبر: صاحب نیوز

تاریخ انتشار: 1401/11/11

کلیه حقوق این سایت متعلق به اتحادیه صنعت دامپروری استان فارس می باشد