استفاده از خوراک دام آماده ۱۵ درصد واردات نهاده ها را کاهش می‌دهد

 

وزیر جهاد کشاورزی گفت: اگر همه تولید کنندگان بخش دام و طیور از خوراک آماده استفاده کنند نیاز به واردات نهاده های دامی ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش می‌یابد.

سید جواد ساداتی نژاد  امروز در افتتاحیه هفتمین نمایشگاه خوراک دام و طیور و آبزیان اظهار کرد: برای تولید مواد پروتئینی  سالم تر و با کیفیت تر باید بر روی خوراک دام و طیور فعالیت های بیشتر انجام دهیم.

وی با تاکید بر لزوم افزایش  کیفیت محصولات و خوراک دام و طیور افزود:  میان کارخانه های  تولید کننده  خوراک دام می توان رقابت ایجاد کرد تا محصول با کیفیت تری تولید شود.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: برنامه ریزی شده که تولید کنندگان خوراک دام و طیور  بتوانند  صادرات داشته باشند و اتحادیه ها نیز نباید به هنگام صادرات بازار داخل را فراموش کنند.

ساداتی نژاد تصریح کرد: اگر  همه تولید کنندگان بخش دام و طیور  از خوراک آماده استفاده کنند نیاز به واردات نهاده های دامی 10 تا 15 درصد کاهش می‌یابد.

وی گفت: به شدت قائل به واگذاری امور به تشکل های بخش کشاورزی هستیم. به شدت قائل به واگذاری امور به اتحادیه ها هستیم . با واگذاری امور به بخش خصوصی بازار آرام تر و با ثبات تری خواهیم داشت.

 

منبع خبر: خبرگزاری تسنیم

تاریخ انتشار: 1401/10/20

کلیه حقوق این سایت متعلق به اتحادیه صنعت دامپروری استان فارس می باشد