پیش‌بینی سقف صادرات بیش از ۲۴۰ هزار تن خوراک دام، طیور و آبزیان در سال

 

مدیرکل دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: سقف صادرات خوراک دام، طیور و آبزیان سالانه بیش از ۲۴۰ هزار تن پیش‌بینی شده است.

محرم سلطانی در حاشیه مراسم آغاز به کار هفتمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی خوراک دام، طیور و آبزیان ضمن بیان این مطلب افزود: بر اساس تصویب و ابلاغ شیوه‌نامه صادرات انواع مکمل، کنسانتره دام و طیور و خوراک آماده طیور در سال ۱۴۰۱ از نیمه دوم امسال برای صادرات خوراک دام، طیور و آبزیان، سقف بیش از ۲۴۰ هزار تن پیش‌بینی شده و برای دو ماهه آن برای صادرات حدود ۴۰ هزار تن، مجوز صادر شده است.

وی اظهار داشت: ظرفیت تولید کارخانجات خوراک آماده دام، طیور و آبزیان سالانه ۲۵ میلیون تن است در حالی که ۵۰ تا ۶۰ درصد این ظرفیت نیمه‌فعال می‌باشد.

سلطانی تصریح کرد: با توجه به آزادسازی قیمت‌ها و حذف ارز ترحیحی، استفاده از ظرفیت‌های قانونی و ارزآوری، وزارت جهاد کشاورزی سیاست‌های حمایتی از این ظرفیت تولید و افزایش کمی و کیفی محصولات پروتئینی را دنبال می‌کند.

مدیرکل دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که کشورهای منطقه و اروپایی متقاضی خوراک آماده دام و طیور ایران هستند، گفت: با توجه به بازاریابی‌هایی که صورت می‌گیرد و ممنوعیت صادرات خوراک دام و طیور در چند سال اخیر، تقریبا اکثر بازارهای صادراتی در این حوزه از دست صادرکنندگان خارج شده و امیدواریم با سیاست‌های جدید وزارت جهاد کشاورزی، صادرات این محصولات از سر گرفته شود.

وی صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان را با توجه به بکارگیری تکنولوژی‌های نوین، جزو صنایع پیشرو دانست و اذعان داشت: محصولات این کارخانجات از کیفیت خوبی برای بازار داخلی و خارجی برخوردار است.

 

منبع خبر: سایت وزارت جهاد کشاورزی

تاریخ انتشار: 1401/10/20

کلیه حقوق این سایت متعلق به اتحادیه صنعت دامپروری استان فارس می باشد